Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Varför mår jag så dåligt ikväll? Sockerchock?

2015-05-23 22:31 #0 av: Blockljus1

Jag har ätit LCHF i 1,5 år. Har dock "bara" gått ner 10 kg för jag har ätit för mycket mörk choklad och fuskat med potatis och nötter.

MEN, idag var vi på barnkalas och det slutade med att jag åt tårta!! Vanlig tårta! Helt sjukt. Det har jag inte ätit förut på LCHF. Jag åt två ganska små bitar. Det var såklart jättegott. Men ikväll mår jag SÅ dåligt. Jag har lös mage och mår jätteilla och har kräkts! Någon mer som fått en kraftig reaktion av socker/kakor på LCHF?

Anmäl
2015-05-24 10:02 #1 av: macarena

Nej,inte av så liten mängd socker. Det var nog någon liten bakterie någonstans.

Anmäl
2015-05-24 12:32 #2 av: Blockljus1

Det kanske lät som att jag bara tog "två små bitar" alltså som två tuggor. Men det var alltså två tårtbitar jag åt, även om de var ca 2 cm tjocka bara...

Anmäl
2015-05-24 13:52 #3 av: ashe

Vetemjöl ställer direkt till det för mig. Socker ger "bara" sug. Vetemjöl ger gaser, diarré, illamående. Inte värt det.

När jag bjuds tårta och inte kan säga nej, äter jag grädde och annan fyllning och ev bär, skrapar av bottnarna och lämnar dem. Lägger en servett över och ser glad ut!

Anmäl
2015-05-24 16:13 #4 av: Blockljus1

Okej. Tack. Ja det är inte kul alls när det blir sådär. Jag åt nog motsvarande en "vanlig" tårtbit igår eftersom jag tog två små. Och då kanske det inte är så konstigt om man reagerar?

Anmäl
2015-05-25 09:48 #5 av: KarinJ46

Jobbigt med dålig mage men nu har du ju fått bekräftat att din mage inte vill att du ska äta tårta! Då blir det lättare att säga nej nästa gång för nu har du en bra anledning :-)

Anmäl
2015-05-29 12:24 #6 av: Skymning

När min man äter godis blir han jättesjuk. Han får hjärtklappning och mår illa vilket leder till att han kräka. Kakor och tårta gör honom även dålig i magen ovanpå det andra. Detta händer varje gång, och han är på det en gång i kvartalet eller så. Han verkar aldrig lära sig. Vilar huvudet i handen

Anmäl