Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 7207 ggr
[laloli]
2015-05-18 05:55

Plastbit i ananasen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här plastbiten fick jag i munnen när jag åt krossad ananas från Eldorado, köpt på Willys.. Tur tänderna höll! Inte första gången jag får skit i det jag köper. Vissa konserver, tänker på makrill i tomatsås och trots ett långt brunt hårstrå (Eldorado!) för inte så länge sen, "måste" jag köpa men övrigt tror jag att jag ska sluta med det.

Annons:
Niklas
2015-05-18 07:09
#1

Skicka bilden och berättelsen till svenska importören. Tur att du inte skadades.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

starhawk
2015-05-18 07:44
#2

Sånt händer ibland, en gång fick jag en skruv i köttfärsen jag trodde först det var en sten men när jag plockade ut den ur munnen såg jag vad det var

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[laloli]
2015-05-18 07:46
#3

Har tänkt åka och lämna den på Willys där jag köpte ananasburken. De borde va intresserade, tycker man. Men jag kan skicka en bild till importören också, bra förslag!

[laloli]
2015-05-18 07:47
#4

Tur det inte var en tand du plockade ut, starhawk :-)

AilyAdams
2015-05-18 09:03
#5

Förmodligen har något i produktionen gått sönder och det tagit en stund innan man upptäckt det.

Även om hår inte har några bakterier direkt, så känns det ju inte så mysigt. När jag jobbade i matproduktion hade vi alltid hårnät på oss för att undvika att något sådant skulle kunna hända.

En död mus hittade vi i de frysta råvarorna en gång. Vilket liv det var för denna lilla mus. Tur den inte gick ut i produktionen. 😉

Och jag hade nog kontaktat inportören i första hand, för butiken i sig gör nog inget åt det. Det är ju fabriken som tillverkar sakerna som behöver ha informationen också, för att kunna göra åtgärder för att hindra sådant här i framtiden.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Zepp
2015-05-18 10:00
#6

Eldorado/ Axfood är nog intresserad av att du hör av dig.

Men de vill nog veta vad som stod på burken datum och liknade!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
[laloli]
2015-05-19 05:19
#7

Det är inte trevligt hitta nåt annat i burken än det man förväntar sej. Jag bjöd mamma på fika på kondis i vintras. På det här fiket kan man se in i själva bageriet när man sitter i lokalen. Mamma tog en prinsessbit och efter några tuggor plockade hon ut ett tjockt grått skäggstrå. Bagaren hade skyddat håret på huvudet men inte håret i ansiktet. Jag gjorde påpekande till kommunen som skulle göra en inspektion (om dom gjorde det vet jag inte). Men mamma får jag inte dit fler gånger.

hemul
2015-05-23 04:46
#8

Hittade en avklippt nagel i en bulle tror jag det var en gång. Jätteäckligt. Hårstrån är också vidrigt, men naglar vinner nog.

[laloli]
2015-05-23 05:35
#9

Håller med dej, hemul. URK!

AilyAdams
2015-05-23 08:42
#10

#8 Fy för den lede. Misstänker att hungern försvann snabbt. 🤢

 **************************
Heter det De eller Dem?

hemul
2015-05-29 06:32
#11

Jo. 😃

Upp till toppen
Annons: