Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 5790 ggr
ballerina
4/14/15, 7:02 PM

Tillbaka

Jag köpte Annika D's första bok om LCHF när den kom ut. Helfrälst körde jag fet mat med bra resultat fram tills oron för hjärt-kärlproblem låg i riskzon , och tog över. Då media smutskastade Annikas teorier och omgivningen ifrågasatte och höjde varnande fingrar , testade jag lite annat halvhjärtat. Jag var inte redo har jag insett . Nu med 113kg till mina 170 cm värk måste jag välja :Hälsa/Ohälsa Idag så här endast en vecka på g, är första dagen jag har haft riktigt sockersug .Jag mår toppen ska bara acklimatisera mig mentalt … Jag undrar om det är någon som hållt på mer än 2-3 år ? Hur går det? Känns det? Blivit som ni tänkt? / Ballerina

Annons:
Zepp
4/15/15, 12:37 AM
#1

Mnja.. har inte hållit på så länge, började med LCHF 2008.

Det bästa är nog att man inte behöver äta mer än 2 gånger om dagen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Siggebus
4/15/15, 6:29 AM
#2

Och jag har hållit på sen slutet på 2009- början på 2010.
Det känns toppen - känner mig stark, frisk och energisk …förutom de små perioder jag spårat ur. Då känns det direkt i kroppen att jag är inne på fel väg.
Det blev mer än jag hade tänkt: började egentligen med en stor förhoppning om att gå ner de ca 45 kg:s övervikt jag då hade vilket jag också har gjort.
Men på köpet som "biverkning" blev jag av med begynnande diabetes 2, trötthet, migrän, ständigt återkommande diarréer samt diverse andra åkommor.
Håller med Zepp också angående antal mål om dagen.
Sååå skönt att slippa fokusera på att fixa käk hela tiden då jag tidigare var vrålhungrig efter bara 2-3 timmar med ett hungerssug som inte var av denna världen.
Äter också bara två ggr per dag nu utan att ens fundera på det.

Effie
4/15/15, 7:40 AM
#3

Började 2007, utan att veta att det var LCHF (förrän jag hittade hit). Har svårt att bli av med den där övervikten som var anledningen till att jag började. Jag mådde bra innan, och bättre nu - magen, hyn, slemhinnor, slippa paltkoma, klåda, lätt ledvärk och blodsockerdippar, mindre blodtrycksmedicin…och jag märker efter ett tag om jag fuskar. Och jag trivs så bra med att inte konstant tänka på mat. Två gånger per dag, och nöjd med det.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

CasaRamon
4/15/15, 1:56 PM
#4

Jag började 2008 och kommer aldrig att byta livsstil. Mår hur bra som helst. Visserligen mådde jag bra även innan, men allt känns annorlunda. Sover bättre, vaknar piggare, känner mej mer tillfreds med tillvaron. Man äter godare mat, enklare att tillaga. Skönt att slippa alla tillbehör. Däremot har det inte hänt något med vikten, men var heller inte överviktig. Ville gå ner 5 kg och först nu när jag börjat med 16:8 så har det börja röra sej neråt på vågen. Dessutom mår jag väldigt bra av att inte äta efter kl. 18

Upp till toppen
Annons: