Annons:
Etikettövrigt
Läst 3279 ggr
RomDoll07
4/2/15, 10:29 PM

Hur ofta äter ni?

Hej LCHF-vänner!

En stor fördel med LCHF (tycker jag i alla fall) är ju att man håller sig mätt mycket längre och inte behöver äta så ofta. Det har ju dessutom blivit allt mer populärt med olika typer av fastningsdieter där man äter mycket lite vissa dagar för att låta matsmältningssystemet vila emellanåt. Äter man LCHF kan man dock äta på detta sätt utan att för det svälta sig själv, kroppen har ju alltid reserver att ta näring från.

Så till det jag ville fråga i detta inlägg: Hur ofta äter ni?

Annons:
Marliis
4/3/15, 9:15 AM
#1

Jag har svarat tre, räknar morgonens lchf kaffe som  en måltid, därefter lunch och middag.

TjockaBerta
4/3/15, 10:14 AM
#2

Jag äter frukost/lunch och sen middag. Och något litet där emellan.

>>>Malum domesticum<<<

Krobb
4/3/15, 12:03 PM
#3

Vanligtvis blir det lunch och middag, ibland endast en massiv middag.

RomDoll07
4/3/15, 12:16 PM
#4

Själv kan jag ibland ta lite smör eller något på morgonen men oftast äter jag bara ett enda rejält mål på kvällen. Sen händer det nån gång ibland att jag äter ännu mer sällan än en gång per dag och det är inget problem det heller.

moln50
4/3/15, 12:21 PM
#5

2 gånger per dag

[Túrwen]
4/3/15, 1:35 PM
#6

Svarade tre. Jag är långdistanslöpare (visserligen skadad sådan som är påväg tillbaka) men behöver lite mer näring är någon som är stillasittande.. Räknar inte en tesked jordnötssmör och aminosyror innan träningen som måltid dock blir det Frunch efter träningen middag och sedan ett litet sent kvällsmål så att jag inte vaknar upp på natten hungrig.

Annons:
Halvdansken
4/3/15, 2:10 PM
#7

Två, oftast.
Lunch vid 12, och middag vid 18. Sen är det klart att man kan bli lite småsugen senare på kvällen och tar ett ägg, eller en bit korv, eller lite ost eller nåt. Men det är i småtingsavdelningen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

odezza
4/3/15, 2:40 PM
#8

Jag äter 2-3 gånger per dag, jag fyllde i 3. Men hälften av tiden blir det 2.

Det är dock inget självändamål för mig att äta 2 gånger, jag går helt på hungerkänslan. De dagar jag tränat på gymmet, eller sprungit, kan det gärna bli 3 gånger.

"still lost in space and time"

Upp till toppen
Annons: