Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 5630 ggr
linda88
3/30/15, 7:20 PM

Milda cuisine fraiche chili paprika och såsfråga

Hej på er. 
Vill lägga om min livsstil och ge ner lite bekvämhetsskilon och tänkte pröva om lchf kan passa mig. Funderar dock mycket på de här med smaksättare o framförallt hur man smaksätter såser. jag är en såsmänniska och vill ha sås till typ allt. Älskar denna - http://www.milda.se/produkter/milda-cuisine-fraiche-chili-paprika/

Så gott med en köttbit o lite broccoligratäng men är den ok?

En annan fråga jag har är hur man reder sina såser. Blir ju lite väl tunn om de bara är grädde som kokat ihop.

Annons:
VildaVittra
3/30/15, 7:25 PM
#1

Man kan reda såser med äggula, bearnaise är ju en sådan sås.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

linda88
3/30/15, 7:31 PM
#2

#1 ja men såna såser gillar jag inte de smakar bara smör :P

VildaVittra
3/30/15, 7:33 PM
#3

#2 Du måste ju inte göra med smör eller den smaksättningen, det var bara ett välkänt exempel på att det går att reda utan mjöl, tänk vaniljsås utan vanilj och socker och smaksätt fritt ur eget huvud.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

linda88
3/30/15, 7:39 PM
#4

Får helt klart läsa vidare om såser :p Tack. Du vet inte om den ja länka är ok?

VildaVittra
3/30/15, 7:42 PM
#5

Jag är inte LCHF-förespråkare, bara väldigt duktig på att laga mat. Så du får hoppas från svar från någon annan. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zepp
3/30/15, 8:59 PM
#6

Om man säger som så.. har du ätit den såsen tidigare och på det drastiskt drar ner på dina kolhydrater så lär det knappast bli en giftig kombination, nu heller?

Sen så får du väll botanisera i det övriga såsutbudet som finns i affären.

Eller göra egna såser på grädde/CF.. och smör.

Kikar man på innehållsförteckningen så ingår inget giftigt iallafall, det är mer ett sätt att få folk att betala för att bära hem vatten.

Problemet ligger snarare i det att du blir tvungen att tillsätta både grädde och smör.. för att ersätta energin från de kolisar du tog bort.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
parsley
3/31/15, 1:28 PM
#7

Den är både relativt fett- och kolhydratsnål. Dessutom innehåller den förtjockningsmede, typ karragen, som en del vill undvika. Ät den om du vill och gillar den. Vill du öka fetthalten så ta lite extra smör på broccolin.

hemul
4/1/15, 11:49 AM
#8

Nu är det väl inte så himla svårt att röra ihop vanlig CF med chili och paprika.

Upp till toppen
Annons: