Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6934 ggr
Margareta
3/28/15, 1:06 PM

Expressen lanserar kaffe med kokos och smör

Det känns ju kul. Att Expressen inte alltid är först alltså.

Här finns länken till artikeln

Mitt första blogginlägg från juli 2012 om fettkaffet jag hittade i USA finns här.

Min fettkaffeskola som jag skrev efter alla frågor finns här

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
Margareta
3/28/15, 1:07 PM
#1

Jag dricker inte fettkaffe lika ofta nu som jag gjorde i början. Det beror på att vårt nya hemmalda ekologiska kaffe är så gott svart. Jag tar samma mängd fett på annat sätt.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

maxiq
3/28/15, 2:50 PM
#2

Jag dricker ju inte kaffe… 😕


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Krobb
3/28/15, 5:14 PM
#3

Testade en gång. Aldrig mer. Vidrigt, förstår inte hur folk kan vilja förstöra sitt kaffe på detta viset…

TjockaBerta
3/28/15, 5:36 PM
#4

Jag har egentligen inget emot fettet men faktum kvarstår, jag måste ha mjölk i mitt kaffe i alla fall.

>>>Malum domesticum<<<

CasaRamon
3/29/15, 12:12 PM
#5

Jag älskar fettkaffe. Mixar med både smör och kokosfett. Dricker det varje morgon. Oj, vad gott.

melodylouise
3/29/15, 1:14 PM
#6

Dricker fettkaffe nästan varje morgon, men har bara MCT-olja i, ca 15 - 25 gram, eftersom jag tar så mycket mediciner (som alla har övervikt som biverkning) så kan jag inte äta/dricka så mycket kokosolja och smör, min kropp lagrar det direkt! :( Tacksam för att MCT finns :)

Annons:
JMW
3/29/15, 4:04 PM
#7

Jag dricker ibland en variant. Istället för kaffe så har jag vatten och kakao. Annars samma. Gillar inte att mecka med mitt kaffe. Det vill jag ha "rent".

Siggebus
3/29/15, 4:26 PM
#8

Ja jag dricker morgon och kväll men min egen variant. Endast smör och vispgrädde samt två sucketter :)

Kajak11
3/30/15, 6:26 AM
#9

Här blir det en halv tesked kokosolja och lite gran smör..bara omrört i kaffet. Frukosten på vardager i reglen. I början hade jag problem med kokosoljan i magen. Fick lite ondt. Nu går det bra. Oljan smörer kroppen.

LottaO
3/30/15, 8:54 AM
#10

Dricker ibland, men oftare med äggmjölk i. Det är ju i princip samma men med ägg också. Då blir det ju liksom en hel lunch.

Dansa kan man alltid göra!

starhawk
3/30/15, 10:28 AM
#11

Jag dricker inte kaffe, slutade dricka kaffe för c:a 40 år sedan, men jag dricker te med vispgrådde i, det blir väldigt krämigt och gott

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Effie
3/30/15, 10:34 AM
#12

Jag har inte testat kaffe mixat med fett. Jag har testat äggmjölk (det är gott), jag har testat att lägga smör i kaffet (ganska ok), jag har testat att lägga kokosfett i; det känns kladdigt och jag bränner mig på kaffet.

Men visst kan jag tänka mig att testa. Jag har bara inte känt behovet.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Minorca
3/30/15, 4:59 PM
#13

Jag valde alternativet ofta fast jag dricker te med cocosfett till frukost ca 300 dagar /år

Annons:
Cina-y
3/30/15, 9:19 PM
#14

Jag klickade på "ofta" fast jag inte dricker kaffe. Jag dricker fettchoklad varje morgon (vatten, kakao,smör) och ibland på kvällen också.

odezza
3/31/15, 2:37 PM
#15

Jag började ha osaltat smör i kaffet redan några månader efter att jag börjat med LCHF (i juli 2006). Tack vare Margareta! Hon skrev om hur hon tog smör i kaffet på jobbet, och "dolde" det med mjölk, då det inte funkade att ha grädde i kylskåpet på jobbet, har jag för mig…

Sedan tillkom kokosfettet. Det gällde att röra om i koppen innan varje klunk, men det fungerade och jag tyckte att det var ganska gott. Det var ett bekvämt sätt att få i mig tillräckligt med fett. Givetvis åt jag mat också!

Sedan skrev Margareta om hur man mixade kaffet med "magic bullet". Nu hade jag ingen sådan apparat, men jag hade en stavmixer, och testade. Det blev ju en jättegod latte! Dricker 2 sådana om dagen! En till frukost och en till lunch (som dock kan bli ganska sent på dagen). Jag äter givetvis mat till, tre ägg till frukost, och tre ägg till lunch (eller motsvarande matmängd till lunch, det varierar lite).

Så jag fyllde i att jag är beroende av fettkaffet!

"still lost in space and time"

Margareta
3/31/15, 7:03 PM
#16

Ja det stämmer, jag har haft smör (även Bregott) i kaffet långt innan 2012 när jag lärde mig om Bulletproof Coffee under kryssningen i USA

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

redets
4/2/15, 4:32 PM
#17

Skulle så gärna vilja men kan bara inte dricka varm dryck.

Upp till toppen
Annons: