Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Svårt att äta

2015-03-16 17:58 #0 av: ellinorl1991

Hej jag har tidigare kört lchf under tre månaders tid, men tröttnade då jag varken tappade cm eller kg.
Nu gör jag ett nytt försök mer påläst.
Går in på min fjärde vecka strikt lchf idag...

Mitt problem är att jag har jättesvårt att äta. 
Min dag idag:
Ca 07.00 - En halv lchf rostmacka med leverpastej. 
Ca 17.00 Några matskedar köttfärsås med isbergssallad.

Har dessutom promenerat ca 6 km och kört ett 30 min yogapass så jag behöver ju mat...

Kan bara äta pyttelite för sen mår jag illa på maten eller får för mig att det är maskar i eller liknande galnenheter. 
Är inte mätt, men inte jättehungrig heller. 

Vill verkligen inte misslyckas!! Har någon något tips på mat som är lätt att få ner?

Anmäl
2015-03-16 19:30 #1 av: parsley

Vad åt du när du åt LCHF tidigare? Det som du äter nu är närmast att betrakta som svältkost och kroppen är inte villig att släppa ifrån sig vikt när den svälter och får så lite energi.

Vad kan du tänka dig att äta? Kan du tänka dig att dricka smoothies odyl istället för att äta för att öka mängden energi och näring du får i dig?

Anmäl
2015-03-16 19:37 #2 av: ellinorl1991

Precis, och det vill jag undvika! 

Köttfärssås är i vanliga fall min favoritmat men helt plötsligt så går det inte.
Ville egentligen inte få i mig så mycket mejeri eftersom det kan göra så att man inte tappar vikt, men hellre det än att kroppen går in i svältläge. 

Får testa med en smoothie imorgon. Tack för tipset!:):)

Anmäl
2015-03-16 19:47 #3 av: hemul

ALLTING kan göra så man inte tappar vikt, men man kan inte utesluta allting, eller hur? Passa dig för de där tankegångarna. Det blir lätt en väldigt begränsad kost då.

Rostebröd? Är det något LC-bröd då eller?

Anmäl
2015-03-16 19:47 #4 av: jenny_li

Googla lite – det finns säkert mejerifria smoothies du kan göra. Paleokost är mejerifritt – därifrån kan man låna inspiration även för LCHF. 

Anmäl
2015-03-16 20:10 #5 av: ellinorl1991

Jo sant.. japp, en kompis som bakat enligt lchfrecept. 
Men gott är det ju faktiskt inte, men hemskt enkelt en stressig morgon..
Testar mer mejeri iallafall och hoppas det kan hjälpa mig:) 

Anmäl
2015-03-17 16:05 #6 av: Tyroidea

Du kan ju göra smoothies på mandel- eller kokosmjölk. Ta i lite kokosfett, hallon och avocado. Det är lätt att "få ner" och du står dig länge. Komplettera med lite proteinpulver om du tränar.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.