Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

10 dagar.

2015-02-26 19:54 #0 av: kissemisse666

Här har ni en nykomling här på i focus. 10 dagar lyckades jag hålla mig till lågkolhydratskost innan "den onda kraften" sköljde över mig igår. Har spårat ur helt nu med enmassa bröd, glass, lösgodis yoghurtdrinkar (dvs. dynga), och mår pyton. Imorgon kommer jag förhoppningsvis komma på banan igen. Jag anser mig tillhöra den där gruppen med skadligt bruk av socker. Varför ska det vara så svårt att hålla sig från skräpet när man mår så bra utan de där kolhydraterna? Finns det hopp om att de här återfallen kan bli mindre frekventa? Jag vill egentligen bara skriva av mig till några som förstår hur jag har det eftersom de flesta i omgivningen ser ut som fågelholkar när man försöker förklara sig :) Sänder en hälsning till alla där ute som kämpar med sina beroenden.

Anmäl
2015-02-26 21:23 #1 av: LottaO

Det absolut bästa sättet att hålla sig från missbruket är att inte ha tillgång till det! Det är ju inte helt enkelt i det samhälle vi lever i!

Men som du skriver. Nya tag imorgon! You can do it! 

Anmäl
2015-02-26 21:37 #2 av: Zepp

Den onda kraften handlar rätt ofta om dopamin.. dvs ett måbrahormon, som är till för att förstärka bra beteenden.

Din hjärna gillar högt blodsocker och utsöndrar då dopamin för att du skall fortsätta förse den med snabb bra energi.

Det är så beroenden uppkommer.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2015-02-27 08:53 #3 av: Effie

Och jag brukar länka till den här tråden...

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anmäl
2015-02-27 10:55 #4 av: kissemisse666

#3. Ja, det känns som om jag har kommit en bit på vägen i alla fall. Idag är jag full av energi och bara sugen på riktig mat. Det känns så konstigt att de där anfallen varar så kort tid, nästan som om jag har tagit mig en fylla och kommit tillbaka till verkligheten igen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.