Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

jag ger upp nu.

2015-02-20 18:32 #0 av: loak

Ätit efter app med allt uträknat i 6 vec.Totalt förstoppat måst uppsöka läkare för hjälp, gått med stavar snabbt i genomsnitt6 km varje dag . Resultatet gått upp 4kg.Nu ger jag upp

Anmäl
2015-02-20 18:36 #1 av: Calcifer

Ge INTE upp. En del metoder fungerar för vissa, andra för andra. Det går inte alltid första gången. Jag vet, jag gav upp, jag gick upp från 120 kg till 150 kg på typ två månader. För jag gav upp. Till slut var min ända räddning från en alldeles för tidig död en gastric bypass. Men hade jag inte gett upp så kanske jag inte hade behövt det. Har du kontaktat dietist? Har du kollat om du kanske har fel på sköldkörteln? Jag har för mig att om den bråkar kan det vara svårt att gå ner i vikt även om man gör allt rätt.

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2015-02-20 19:21 #2 av: elias.per

Det är väl ganska givet att du inte går ner i vikt om du är förstoppad?

Du skall inte följa någon app du skall äta protein och fett tills du är mätt eller ohungrig och samtidigt grönsaker, tomater och lök, tills tallricker ser rolig ut.

Öka på fettet tills det sprutar ur dig.
Och drick mycket vätska.

Kokosfett blandat med kaffe är men bra skit booster.

Anmäl
2015-02-20 19:22 #3 av: loak

Har tagit prov första låginte bra tog ett nytt efter 2 veckor och det låg bra , tror själv att det är något fel men det gör inte vårdcentralen.

Anmäl
2015-02-20 20:57 #4 av: aktagrottman

Tagit prov på vad?

Antingen har du chockat kroppen och bytt kost för fort, eller så äter du för lite fett och dryck.
Som sagt har du varit eller är förstoppad kommer ingen kost i världen att ge dig vikt minskning.

Så plommon?
Duchsslang i rumpan?

Kokosfett.

Anmäl
2015-02-20 22:56 #5 av: Zepp

Appar är väl bra för att hålla koll på vad man äter, men de innehåller inget som gör att man slipper använda sunt förnuft.

Förstoppningsliknande symptom är vanliga i början och bör motas i grind via olika huskurer alternativt mer grönsaker med fibrer.

Du lär rasa något kilo när du blivit av med förstoppningen, gå inte för länge bara.

Använder du en app rätt så äter du först och checkar sen i appen.. och noterar i minnet huruvida du höll dig mätt länge eller ej.. på den kombinationen av mat.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2015-02-21 12:09 #6 av: odezza

Om du skriver vad du äter under en dag här, så kan du få hjälp med att kolla om du behöver justera något... Det är ju inte säkert att den som har utformat appen har full koll på LCHF.

Det är som sagt vanligt med förstoppning vid själva omläggningen. Den vanligaste orsaken brukar vara att man äter för lite fett.

Jag undrar också vad det är för prov du har tagit...

"still lost in space and time"

Anmäl
2015-02-21 15:14 #7 av: OlgaMaria

Om du har äppelcidervinäger hemma kan du dricka det med vatten, glas efter glas efter glas, tills det släpper där bak.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2015-02-22 12:08 #8 av: CasaRamon

Jag visste inte att äppelcidervinäger hjälper mot förstoppning. Bra att veta om problemen uppstår.

Själv tycker jag att kokosfett, linfrö i vatten och Husk är bra lösningar mot hård mage.

Anmäl
2015-02-26 16:06 #9 av: jessirene

Min kur är kokosfett, kokosfett och kokosfett. Men jag ska överväga att prova äppelcidervinäger. Om man tar fibrer så är det otroligt viktigt med tillräckliga mängder vatten annars stoppar det upp. Fibrer är inte för alla.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.