Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3450 ggr
wickan57
2015-01-22 22:14

Vad äter man efter gymmet

Min dotter började förra tisdagen med LCHF då hon har kraftig övervikt. Hon undrar nu hur hon gör när hon tränar, då behöver hon väl kolhydrater? Efter träningen är hon vrålhungrig, vad ska hon äta då? Nån som vet?

😛

Annons:
hemul
2015-01-22 22:19
#1

Mat?

Sjöstjärna
2015-01-22 22:27
#2

Nej, hon behöver inte kolhydrater för att hon tränar. Hon kan äta vanlig LCHF-mat även efter träningen. Googla på träning och LCHF eller paleo så kommer du att hitta massor med bloggar om det.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Zepp
2015-01-22 22:35
#3

När jag åt kolisar och tränade var jag oxå vrålhungrig efteråt.. kunde dödat för en halv banan!

På LCHF är jag tvärt om totalt ohungrig, de kan hota med pistol.. men jag får inte ner ens en halv banan!

Såå.. se det på lite längre sikt, efter träning är det minst sämsta tillfället att äta lite kolisar.. om man nu orkat göra av med några.

Men, det funkar oxå med ett kallt kokt ägg.. säg att det är för aminosyrorna och proteinsyntesen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Halvdansken
2015-01-24 19:29
#4

Jag går ofta och tränar (styrka 0.5 - 1 timme) utan att ha ätit innan. Överhuvudtaget . Ingen frukorst, ingen lunch. Och nej, jag är inte hungrig, jag blir inte yr eller nåt. Sen åker jag hem och tar nåt kött med sallad  och lite vitlökssmör eller så.  Jag äter max 2 gånger per dygn.
Så man behöver inte kolhydrater för att träna. Varför skulle man det?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Túrwen]
2015-01-24 22:32
#5

Något proteinrikt brukar jag alltid köra på efter gymmet eventuellt sätta in lunchen då.  Ska jag ha några eventuella kolhydrater är det oftast innan träning men endast när jag ska träna konditionspass… men något som jag kommit på är att fett funkar lika bra som kolhydrater innan. En sked jordnötssmör och aminosyror blir det oftast och då kan jag springa hur länge som helst!

Upp till toppen
Annons: