Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6093 ggr
taggigarosen
1/16/15, 3:26 PM

härsket smör?

Hur vet man om smöret är härsket? 

Jag hittade ett halvätet paket i kylen som jag inte visste att jag hade. Det luktar skumt och har färgskiftningar gul, vit flammigt. Hur luktar härsket smör? Det här luktar samma som min ghee-burk - gammal ost typ.

Ka man äta det? Jag har spyfobi så jag vill inte testa om det skulle kunna ge matförgiftning?

Annons:
InkaAthilea
1/16/15, 3:28 PM
#1

Om det luktar illa hade inte jag ätit det. Skulle råda dig att slänga det. :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[0123]
1/16/15, 3:52 PM
#2

haha "En hemsk odör"! XD kolla bäst före datum, men släng det iallafall vi vill ju inte att du blir sjuk :P

taggigarosen
1/16/15, 4:22 PM
#3

3 oktober 2014 bäst före

kastar

[0123]
1/16/15, 4:24 PM
#4

Bra! 🙂

hemul
1/16/15, 5:57 PM
#5

Jag tror din ghee också är dålig. Min luktar då ingenting sånt. Varför skulle den göra det?

Halvdansken
1/16/15, 6:04 PM
#6

Om saker luktar illa så släng det. Väldigt enkelt, så har mänskligheten överlevt hittills.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
jiim
1/16/15, 6:46 PM
#7

Vi återgår till grundproblemet ;) du äter för lite smör om det gick ut 3oktober 2014 :D

Zepp
1/16/15, 7:32 PM
#8

Eh.. Ghee luktar nöt.. och lite ostskalk!😛

Bäst före är en sak.. då anser tillverkaren att den kan garantera kvaliteten, men har du förvarat det rätt så håller det bra mycket längre.

Härsket smör luktar på ett helt annat sätt och du skulle lagt märke till det för det bildas smörsyra, det kan man köpa på Buttriks som stinkbomber.

Du får göra något åt din undermåliga smörkonsumtion!😉

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

hemul
1/18/15, 12:19 AM
#9

Att det luktar nötigt kan jag hålla med om, men ostskalk? Inte min.

Upp till toppen
Annons: