Annons:
Etiketthälsa
Läst 4353 ggr
wickan57
2015-01-15 11:28

Råsaftcentrifug

Har köpt en råsaftcentrifug, kan jag göra några goda smoothies i den?😃

Annons:
hemul
2015-01-15 12:25
#1

Nej. Du kan bara göra juice i den.

Vilken köpte du? Jag köpte nyligen ny själv, en av Philips värstingar, och blev besviken på konstruktionen. Så arg på mig själv att jag inte kollade skillnaden på modellerna bättre.

MartinIngvar
2015-01-15 12:42
#2

Jag gör smoothies med en vanlig stavmixer. Hade en philips råsaftcentrifug vilken det kom bra med saft ur men den lät något så fruktansvärt och började snurra så man fick hålla i den. Den gick sönder när garantin gick ut så nästa jag köpte var en hurom slow juicer. Enda problemet är att allt ska vara i småbitar och man får inte ha bråttom för då fastnar det. Likaså trådiga saker som ingefära, tvärstopp.

wickan57
2015-01-15 13:02
#3

Jag köpte philips HR 1871/71 och har bara testat en gång med morot, äpple och selleri. Blev fantastiskt gott. Får upp till 2,5 l åt gången. :). I den lilla broschyr som följde med så kan man visst göra smoothie i den. :)

hemul
2015-01-15 13:16
#4

Probemet med min är att den har uppsamlaren för fruktkött ovanpå silen, alltså inte att separat utkast. Sen är det ett litet löjligt fönster där man ska se när behållaren är full, mindre än en cm stort. Äää… det är inte belysning därinne liksom. Men ser INTE när det är fullt och så blir det pannkaka av alltihopa. Alternativet är att tömma i god tid innan man egentligen behöver.

Jag köpte den för att jag vill göra cider. Ska alltså musta en 20 liter på raken. Helt fel modell för det! Ska man bara pressa morgonjuice är det en annan sak. Men den här modellen var den kraftigaste med störst kapacitet, så jag trodde den skulle vara bäst för mig. Köpte på real nätet min idiot, så tänkte inte på den här lilla detajen med fönstret… Borde ha åkt någonstans och tittat på den först.

Den här är det, fast min heter 00 på slutet. Man ska alltså inte titta genom den genomskinliga kupan, utan genom det lilla fönstret i den svarta delen. Det är rakt fram på bilden, mitt emellan pipen och bygelfästet.

http://www.tretti.se/hushallsapparater/vatten_och_juice/rasaftcentrifuger/philips-hr1871-70

Philips får ju alltid bäst i test och maskinen är säkert bra i sig, men just den här modellen utan utkast är korkad. Så varning för det om ni ska köpa.

hemul
2015-01-15 13:20
#5

#3 Du hann posta medan jag skrev. 😃

Men då måste vi ju ha nästan samma modell! Jag såg inget om smoothie. Hur gör man då då? Då vill man ju ha fruktköttet med och kanske hälla i yoghurt eller nåt.

Upp till toppen
Annons: