Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg

Vad äter ni i kväll?

2015-01-13 17:02 #0 av: Emmyjane

Det blev lchf plättar
Gjorde om receptet lite. Tog kokosmjölk och mandelmjöl istället.

Anmäl
2015-01-13 17:06 #1 av: Aleya

Blir svamp, rimmat sidfläsk och grädde på det

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anmäl
2015-01-13 17:51 #2 av: Emmyjane

Lät gott Aleya, fast jag äter helst vegetariskt.

Anmäl
2015-01-13 18:01 #3 av: Aleya

Då kan jag tipsa om en sås. Du tar fetaost, vitlök och morötter samt buljong (grönsak). Morötterna ska koka till önskad konsistens. Häll sedan av vattnet men ha lite kvar. Ta sedan grönsaksbuljong(tärning) och häll på grädde och stoppa ner fetaosten, vitlök och grädde i morötterna. Låt koka och sen klart. :)

Medarbetare för Julen

Anmäl
2015-01-13 18:21 #4 av: Emmyjane

Gu va gott de lät det måste testas i morgon.
Har en potatis å äppelgratäng ja vet att det ej är lchf, men den måste ätas upp.
Jag prövar lite olika kök, den kom från helvegetariska.

Anmäl
2015-01-13 18:25 #5 av: Aleya

Sen kan jag rekommendera vitkålsgratäng. Du kan även göra Jansson av den. Sen finns ju rättika också. Underskattat. :)

Medarbetare för Julen

Anmäl
2015-01-13 18:52 #6 av: Emmyjane

Va bra, jag har en vitkål som måste lagas. Det ska testas.
Du har snart räddat hela min vecka, Aleya.

Anmäl
2015-01-13 18:54 #7 av: Aleya

Det var inget. Hade bara lite fantasi över. ;)
Jag rekommenderar att vill du ha gratängen lite krispigare så sätt på lite mandelmjöl innan du stoppar in den i ugnen. ;)

Medarbetare för Julen

Anmäl
2015-01-13 20:14 #8 av: kolissnålis

Klassisk köttgryta i tryckokare. Så enkelt. En fetaostcrème (rester) till det får upp fettet. Storkok så klart, så slipper jag laga mat imorgon. :-)

/kolissnålis

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.