Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1980 ggr
Aomori
11/23/14, 10:27 AM

Inget hände!

Jag körde på fettfasta i fem dagar. Höll mig på 87-90% fett, resten protein och 1300 kcal/dag. Jag behöver gå ner några kilon, runt fem och så fort jag tightar till kosten brukar magen bli platt mer eller mindre direkt. Dock inte denna gång! Jag har inte varit strikt innan, gymmar några dagar i veckan. Min kära mor som inte tränar och är i klimakteriet tappade vätska nästan direkt, men resultatet för mig var TOTALT MAX -0,5 kg. Hur är detta möjligt? Jag ville få den där "platta" och urtömda känslan i kroppen och musklerna för att få en motivationskick, men det hände inte ett pillijotta. Vad gjorde jag för fel? Vad kan jag göra istället?

Annons:
jiim
11/23/14, 10:37 AM
#1

1300kcal/dag ger ett underskott på ungefär 700kcal. Det är -0,1kg per dag, då låter -0,5kg rimligt. Fast sen kan man inte få någon statistisk säkerhet genom vägning över fem dagar. Man får se det i ett längre perspektiv.

jiim
11/23/14, 10:37 AM
#2

1300kcal/dag ger ett underskott på ungefär 700kcal. Det är -0,1kg per dag, då låter -0,5kg rimligt. Fast sen kan man inte få någon statistisk säkerhet genom vägning över fem dagar. Man får se det i ett längre perspektiv.

Aomori
11/23/14, 10:40 AM
#3

Men jag borde tappat mer i vätska åtminstone? Jag var lika "uppvätskad" innan som efter.. Jag körde helt mejerifritt under fettfastan kan tilläggas. Enda proteinet var ägg och kyckling.

jiim
11/23/14, 11:18 AM
#4

Fettfasta innebär att protein också utesluts, dvs man bara äter fett. Du har ätit strikt lchf eller fakir, ett bra verktyg om man vill slippa vara hungrig. Då äter man både protein och fett, men i princip noll kolhydrater. Om du åt enligt lchf innan så har du säkert redan tappat den där vätskan man brukar göra. Kan också vara så att du druckit mer under dagarna du kört striktare kost. Sen om det i verkligen faktist är -0,5kg så tycker jag att du ska vara supernöjd på 5 dagar. Tycker du kan prova strikt kanske 2-3 veckor och se hur det känns för dig :) och om du får de resultat du hoppas på

Upp till toppen
Annons: