Annons:
Etiketthälsa
Läst 7560 ggr
Dannelie
10/29/14, 11:30 PM

Livsfarligt, Akta er!!!

Ät inte sötningsmedel, rök inte e-cigarrer, tänk på att inte äta rött kött. AKRYLAMIDLARM! AKTA, ANNARS DÖR DU I FÖRTID!!!!!!!!!

Den här skrämselpropagandan får en att undra: Hur många av er sitter helst i ett kallt mörkt hörn och knaprar på en morot i rädsla över att dö av foruminlägg?

Nu minns jag varför jag slutade diskutera saker på forum för 10 år sen, denna forum blev en perfekt påminnelse varför jag inte ens ska läsa på ett. 

Alla fanatiker får en (mig) att vilja spy, och det finns säkert fanatiker som hävdar att spy förkortar livet och kör lite skrämselpropaganda om hur jag ska älska han/henne istället.

Urk!

Annons:
Zepp
10/29/14, 11:33 PM
#1

Jag år just tre råa morötter till min fläskottlett.. kommer jag att dö nu?😈

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kadoor
10/29/14, 11:40 PM
#2

#1 Japp, du har nog inte så lång tid kvar i livet nu… 😮

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Zepp
10/29/14, 11:42 PM
#3

Att spy för ofta kan leda till alkalos! 😮

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Cahira
10/30/14, 12:14 AM
#4

Livet är livsfarligt! 100% dödlighet!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

starhawk
10/30/14, 7:31 AM
#5

Att spy för ofta leder till att man får köpa nya tänder! Men är man tillräckligt gammal så kanske det inte lönar sig?! man kommer ju ändå att dö så småningom så det kanske inte är värt det, det går väl bra att sitta på åldringsvården och sörpla i sig maten via sugrör innan den taniga farbrorn med lien kommer?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Dannelie
10/30/14, 9:26 AM
#6

#1 jepp

#3 Koolt! Aklalos? Jag orkar inte googla, så jag frågar och väntar på svar istället, men det låter som nåt man har i batterier och alla vet ju att om jag brukar elekricitet så kommer jorden gå under, och det under min livstid (Al Gore har ju fått nobelpris så han tillhör ju dom bästa av spågummorna, och han borde veta om nån)

#4 Hur menar du nu? Vad har du för vetenskapliga belägg för detta?  Jag har inte dött än, trots många cigaretter, massor av rött kött, akrylamid osv osv… (måste nog vara att jag inte missbrukade nån e-cigarett kanske?). Vad jag vet så finns det ungefär 7 miljarder andra som inte dött än, så det här med att risken för att dö är 100% är ren och skär skrämselpropaganda. 

#5 Men man går ner i vikt, det är ju det som räknas, eller?

Många motsägelser både här och där, man blir bara för snurrig, och nu livrädd att jag dör av det… eller kylan som kommer… Snälla Atonbladet, sälj en tidning nu, jag är rädd!

Annons:
Inkanyezi
10/30/14, 11:20 AM
#7

Nej, Dannelie, att gå ner i vikt är inte det som räknas, möjligen på Aftonblandet, men inte i verkliga livet. Däremot är det så klart bra om man kan ha god hälsa fram till att man dör.

För dör gör vi, vare sig vi vill eller inte. Frågan är inte bara när, utan kanske också hur?

Och fanatikerna vet jag inte riktigt var du hittar, men knappast på det här forumet. Jag har inte lyckats se några riktiga fanatiker, men det finns rätt många med erfarenhet från olika scenarier av hur man har fått såväl försämrad som förbättrad hälsa.

Just det här forumet har tagit hål på en myt som har seglat runt i omkring ett halvsekel, och som frodas än, stödd bland annat av Livsmedelsverket och auktoriteter inom vården; myten att fett är ohälsosamt, och då i synnerhet mättat fett. Den myten har fått ett otal människor att äta mindre hälsosamt, genom att undvika fet mat. 

Jag stod vid ett vägskäl för ett antal år sedan, då jag drabbades av en allvarlig hjärthändelse. Jag valde en annan väg än den som jag rekommenderades av sjukvården. Idén föddes här, och jag har inte haft skäl att ångra det.

Så jag är helt införstådd med att jag kommer att dö, och jag är inte rädd. Men jag vill leva med så god hälsa som jag kan under den tid jag har kvar, och där är jag helt övertygad om att det rådande paradigmet om att mättat fett skulle vara farligt är lika överdrivet som eventuellt rykte om min förtida bortgång.

Och det handlar inte om att gå ner i vikt. Det får vänta till krematoriet. Där minskar vikten dramatiskt.

Whippet
10/30/14, 6:54 PM
#8

Whut ska äta lövbiff snart, kommer jag dö nu? 😮

I'm out Vilar huvudet i handen

Dannelie
10/30/14, 10:08 PM
#9

#8 det beror helt och hållet vem du frågar. En vegan skulle nog ge dig max ett par veckor, medan en LCHFare tycker att en massa smör på den kommer ge dig mycket längre liv. Det var ju ett liv som muade och idislade en gång i tiden, så nån som tror på Gud kanske tycker du måste ge ditt nu, i vissa länder avrättar dom folk kors och tvärs, i andra dyrkar dom just det djuret. Forskningen kan heller inte hjälpa dig på direkten då vi inte riktigt vet vem som har mest pengar att spendera på att lösa frågan till sin fördel. 

Jag skulle säga att det beror på dagsformen. Nu har ju vinterhalvåret börjat så vi behöver inte vara rädda för leverfläckarna, men bristen på vitamin D. Du får nog försöka konsultera Aftonbladet eller Expressen. Du kanske kan kasta en tärning och låta den avgöra?

#7 Fanatiker hittar vi överallt, även här. Jag har på väldigt kort tid läst varningar (eller skräckpropaganda om du vill) om e-cigg och sötningsmedel och TACOKRYDDA (WTF?) !!! I TV ser jag mycket av det här på reklampausen och jag tror inte det handlar om att göra samhället en tjänst: "Under hösten drabbas extra många av inbrott, men om du ger oss dina pengar varje månad så ger vi dig illusionen om att du är säker", eller vad säga om "När du blir gammal så får du ont och blir ful, men ge oss dina pengar så får du ett piller av oss…" suck!

Zepp
10/30/14, 10:39 PM
#10

Åt på donken i dag.. tog minimorötter i stället för pommes!

Nu har jag ätit morötter två dar i rad.. får jag A-vitaminförgiftning nu.. och hur många dar har jag kvar att leva?😮

Alkalos är motsatsen till Acidos! 🙂

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Inkanyezi
10/30/14, 10:51 PM
#11

Nej Zepp, inte lär du få vitaminförgiftning på donken. Det var ju isbjörnslever som hade så där mycket A-vitamin. Inte har de väl isbjörnslever på donken?

Zepp
10/30/14, 10:54 PM
#12

Man kan ju alldrig veta vad de blandar i maten på sådana ställen!😮

Oså betalade jag med kort.. tänk om någon före mig med Ebola har pillat på samma tangenter?

Nog finns det saker att oroa sig för om man är lagd åt det hållet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

dufva
10/31/14, 10:25 AM
#13

Den dag man slutar oroa sig är de nog dags att bli orolig😍

Annons:
Stallmima
10/31/14, 4:35 PM
#14

Sur saft och skorpor är botemedlet!  🤤

[rumelle]
10/31/14, 4:39 PM
#15

Ja, det är farligt att leva. Man kan ju dö!

Inkanyezi
10/31/14, 6:46 PM
#16

Jo, det stämmer ju.

obstitant
10/31/14, 11:08 PM
#17

Men när man dör går man ner i vikt! Till slut är man bokstavligen bara ett skelett och det är väl målet eller?

Inkanyezi
10/31/14, 11:34 PM
#18

Flertalet av oss kommer nog att reduceras än mer i en ugn. Det blir bara lite flisor kvar, och så aska. Det ryms i en liten urna på ett par liter och väger inte mycket.

kattöga
11/3/14, 12:16 PM
#19

Det är farligt att äta  av allt,, då dör jag.
Det är farligt att inte äta  något,, då dör jag.

Så vad gör jag? 

Svar: Jag gör som jag brukar! Jag äter ibland (1-3 gånger/dag för det mesta), och ibland inte (oftast mellan målen)!
gör jag, tills jag  (i alla fall) dör!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

starhawk
11/3/14, 12:46 PM
#20

#19: Så sant så sant!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: