Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

Funkar detta att äta

2014-10-09 00:05 #0 av: aktagrottman

Energi kcal: 2195,00
Energi kJ:9170,00
Proteiner: 73,10
Fiber:18,00
Kolhydrater: 6,60
Vatten:788,80
Alkohol: 0,00


 Fetter:
Fett: 207,30
Kolesterol:1081,00
E-mättade: 115,60
Mättade:20,20
F-mättade: 58,60


 Vitaminer:
A: 506,00
B1:0,90
B2: 1,50
B3:11,20
B6: 0,60
B9:325,00
B12: 3,60
C:48,00
D: 3,80
E:46,90 Mineraler:
Fosfor: 1075,00
Järn:11,50
Kalcium: 328,00
Kalium:984,00
Magnesium: 221,00
Natrium:643,00
Selen: 69,40
Zink:7,70

Anmäl
2014-10-09 00:07 #1 av: aktagrottman

600g Alfaalfa groddar
200g ägg
100g kyckling
200g majo

Anmäl
2014-10-09 11:17 #2 av: Ary

Fördelningen på kh/p/fett ser väl  bra ut. Men är det tänkt som en måltid för en person skulle det vara mycket. 

Anmäl
2014-10-09 15:43 #3 av: aktagrottman

Får ju bli en dagsbasis.
Det jag tänker mig är att man kommer upp i sina rätta nivåer men hur fulvärdigt blir det på protein fornten tex.

Anmäl
2014-10-10 00:51 #4 av: Zepp

Blir ju rätt mycket fett/majo!

Det går att öka proteinet såvida du inte väger 50-70 kilo och så kan du öka på grönsakerna.

Och tar du några futtiga gram kolhydrater från grönsaker så blir det som regel ett berg ändå.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2014-10-14 23:45 #5 av: aktagrottman

Tack Zepp det jag eg undrar är om jag skulle kunna leva på groddar, eller om jag måste kompletera med annat protein för att få det fullvärdigt.
Detta är teoretiskt.
Och hur mycket skulle jag behöva blanda ur groddarna för att min totala integ skulle bli fullvärdigt eller godtagbart?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.