Annons:
Etikettövrigt
Läst 6329 ggr
[MikaelaR]
8/28/14, 10:42 PM

Grok ostchips

Jag äter inte enligt Lchf men jag käkar grok ostchips ibland och dem är verkligen goda. Finns det något liknande chipsaktigt som man köpa någonstans? var isåfall?

Annons:
bjornen66
9/3/14, 9:24 PM
#1

Grok ostchips är väldigt beroende framkallande de är så himla goa unnar dem bara vid speciella tillfälle

[MikaelaR]
9/3/14, 11:05 PM
#2

Jag blev mätt på en halv påse.. Blir inte det på samma sätt av  "riktiga" ostbågar

Minorca
9/4/14, 10:17 PM
#3

Jag brukar ta ca 6 skivor av Kvibille cheddar på bakplåtspapper på en glastallrik i 2 minuter i mikron det blir som ett stort ostchips, som kan bryta bitar eller jag brukar ha den som botten på en räkmacka. Blir den kladdig är det för lite tid och blir den lite brun för långtid i mikron.

[MikaelaR]
9/5/14, 8:50 AM
#4

Har ingen Mikro men borde funka ännu bättre i ugn?

Lilltilda
9/5/14, 10:09 AM
#5

Fungerar hur bra som helst att göra ostchips i ugnen. Valfri hårdost i skivor eller små högar av riven ost på bakplåtspapper. 
En höjdare är att göra chips på västerbottensost, men vill man krydda och smaksätta själv är en mildare ost bättre. Holländsk juledamer upptäckte jag var grymt gott att göra chips av. Jag la skivor på bakplåtspapper och kryddade med paprikapulver och så in i ugnen på relativt låg värme tills osten bubblat klart och fått rätt färg och konsistens. 
De feta ostsorterna blir lite kladdigare än de lite magrare. 
Ostchips fungerar perfekt till tacos, att dippa i goda såser eller att lägga div pålägg på

~God loves you, and I´m trying! ~

Upp till toppen
Annons: