Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 3581 ggr
Ary
8/10/14, 10:04 PM

Hoppa över måltid efter träning?

Jag har varit ute och gått i 3,5 timme. Fixade inte mat direkt när jag kom hem och nu orkar jag inte, dessutom är det ju rätt sent att äta när man ska lägga sig snart.

Funderar på att strunta i att äta men tänker på att kroppen behöver protein, att den tar protein från musklerna eftersom man inte tillför det via mat. Spelar det någon större roll en enstaka gång?

Annons:
Zepp
8/10/14, 10:31 PM
#1

Näe, du har marginaler för det!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ary
8/10/14, 11:05 PM
#2

#1 Tack ska du ha. Såg efter ditt svar att det finns en liten proteinreserv. Då blir det 5:2 stuket idag.

Zepp
8/11/14, 11:19 AM
#3

Det är när man tränar väldigt hårt och ofta som man behöver tänka på lite extra av lite olika saker.

Man förbrukar mer än aminosyror!

Samtidigt är det oxå lite av vad man är ute efter med träning, en form av nedbrytning så att kroppen skall bygga upp sig och lägga till lite marginaler för kommande ansträngningar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ary
8/11/14, 1:05 PM
#4

Det har du rätt i. Allt eftersom jag ökar på träningen ska jag försöka öka på proteinmängden lite. Just nu ligger jag på en rätt blygsam nivå eftersom jag inte är så vältränad.

Just nu springer jag på löpband 4-5 ggr per vecka men springer inte jättelångt utan går mest, men trappar ju långsamt upp träningen hela tiden i den takt kroppen tillåter. Jag har funderat på om det vore mer effektivt att springa varannan dag istället. Å andra sidan gör jag det mycket för cirkulationens skull eftersom min rygg blir bättre och då är ju det ju bra att köra ofta..

Zepp
8/11/14, 2:03 PM
#5

Så länge det inte handlar om väldigt avancerad träning så kan man täna så mycket man vill!

Det är ju mest som att gå lite snabbt till jobbet i stället för att åka med något färdmedel.

Och en så länge har jag inte stött på någon vetenskap som säger att man bara skall gå varannan dag till jobbet?😮

För övrigt allteftersom dosen ökar kommer du att känna av om du är urlakad och då kan du fundera mer på sådant.

För övrigt så skulle man kunna träna annat sådana dagar, tex styrka i överkropp bål.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: