Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Off topic - (OT)

Hoppa över måltid efter träning?

2014-08-10 22:04 #0 av: Ary

Jag har varit ute och gått i 3,5 timme. Fixade inte mat direkt när jag kom hem och nu orkar jag inte, dessutom är det ju rätt sent att äta när man ska lägga sig snart.

Funderar på att strunta i att äta men tänker på att kroppen behöver protein, att den tar protein från musklerna eftersom man inte tillför det via mat. Spelar det någon större roll en enstaka gång?

Anmäl
2014-08-10 22:31 #1 av: Zepp

Näe, du har marginaler för det!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2014-08-10 23:05 #2 av: Ary

#1 Tack ska du ha. Såg efter ditt svar att det finns en liten proteinreserv. Då blir det 5:2 stuket idag.

Anmäl
2014-08-11 11:19 #3 av: Zepp

Det är när man tränar väldigt hårt och ofta som man behöver tänka på lite extra av lite olika saker.

Man förbrukar mer än aminosyror!

Samtidigt är det oxå lite av vad man är ute efter med träning, en form av nedbrytning så att kroppen skall bygga upp sig och lägga till lite marginaler för kommande ansträngningar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2014-08-11 13:05 #4 av: Ary

Det har du rätt i. Allt eftersom jag ökar på träningen ska jag försöka öka på proteinmängden lite. Just nu ligger jag på en rätt blygsam nivå eftersom jag inte är så vältränad.

Just nu springer jag på löpband 4-5 ggr per vecka men springer inte jättelångt utan går mest, men trappar ju långsamt upp träningen hela tiden i den takt kroppen tillåter. Jag har funderat på om det vore mer effektivt att springa varannan dag istället. Å andra sidan gör jag det mycket för cirkulationens skull eftersom min rygg blir bättre och då är ju det ju bra att köra ofta..

Anmäl
2014-08-11 14:03 #5 av: Zepp

Så länge det inte handlar om väldigt avancerad träning så kan man täna så mycket man vill!

Det är ju mest som att gå lite snabbt till jobbet i stället för att åka med något färdmedel.

Och en så länge har jag inte stött på någon vetenskap som säger att man bara skall gå varannan dag till jobbet?Förskräckt

För övrigt allteftersom dosen ökar kommer du att känna av om du är urlakad och då kan du fundera mer på sådant.

För övrigt så skulle man kunna träna annat sådana dagar, tex styrka i överkropp bål.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.