Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6477 ggr
MatVeronica
2014-07-08 16:52

grynig kokoscreme?

Jag köpte kokoscreme. Det stod att det var samma som kokosmjölk fast utan vätska. Man skulle bara lösa upp det i hett vatten så skulle det bli kokosmjölk.

Jag gjorde en fiskrätt där det skulle vara kokosmjölk så jag blandade ut kokoscremen men hur än jag vispade så är den alldeles grynig.  Inte klumpar i. Inget som syns alls, den ser slät ut när man vispar men i munnen blir det alldeles "sandigt" Som små sandkorn. Inte gott.

Jag tänkte att det var ngt fel på just den förpackningen och köpte en ny och gjorde en ny sås - som blev precis likadan!

Går det inte att få kokoscreme att bli SLÄT kokosmjölk?

Någon som vet?

Annons:
Sindri
2014-07-08 18:48
#1

Vilket märke?

MatVeronica
2014-07-08 19:23
#2

biona organic

coconut creamed

står det..

[Annamaja27]
2014-07-08 20:08
#3

jag har köpt den och det blev grynigt.

Tripod
2014-07-09 06:05
#4

Kokoscreme? 

Har aldrig hört talas om det. Jag använder kokosgrädde. Det står "Savoy coconut creame" på burken. Men det är inget att blanda ut. I de första burkarna jag köpte var innehållet fullkomligt separerat. En hård klump, och sedan vatten. Jag trodde det var så det skulle vara och att det ordnade sig i grytan. Men rätt vad det var så var nästa batch helt annorlunda. Krämig och fin. Och även resultatet i den färdiga grytan blev bättre.

Men det kanske är en helt annan produkt?

MatVeronica
2014-07-09 08:52
#5

#4 ja kokoscreme är kokosmjölk där vätskan tagits bort. Det är bara en hård kaka i en förpackning. Ser ut som en fast tvål, ingen vätska alls. Enligt fp jag köpte skulle den blandas med 4 dl hett vatten för att bli kokosmjölk av.

Tripod
2014-08-26 10:00
#6

Fast "kokoscreme"  och "coconut creame" låter ju förvillande lika. Min Coconut creame kallas kokosgrädde på prislappen på hyllkanten. Och ska alltså inte blandas ut.

Teorin är att de första burkarna jag köpte kom från en frostskadad batch. Att några pallar stått för länge på en lastkaj på vintern, t ex. Men det problemet har inte dykt upp igen.

Annons:
CasaRamon
2014-08-28 11:54
#7

Men varför köpa kokoskräm (kokosgrädde) och blanda upp med vatten, när man kan köpa kokosmjölk, färdig, som ju dessutom är billigare? Jag har alltid bägge produkterna hemma beroende vad jag ska laga för mat.

Rhiandell
2014-08-28 15:44
#8

Tripod, skaka burken med kokosgrädde innan du öppnar den.  Den separerar sig ibland bara, precis som många andra feta produkter. (Står på en del burkar). 
Eller ta bara klumpen och häll ut vätskan, så får du högre fetthalt. ;-)

Upp till toppen
Annons: