Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen - Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt

Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som vill gå upp i vikt

hur går manner 10 kg

2014-06-25 14:40 #0 av: byvickii

Jag är 12 år. 158 cm , 61.5 kg

skulle vilja gå ner 10 kg . hur?

helst gärna 6 veckor skulle jag vilja gå ner 5+  kg

då 2014 är över så skulle vilja järna väga -51 kg

Funderar

Anmäl
2014-06-25 14:46 #1 av: flaskpannkaka

WOW!!! :-)

Anmäl
2014-06-25 14:51 #2 av: Fridaaaa

Eftersom du bara är 12 år = prata med en vuxen och få hjälp i så fall. Mixtra inte med sånt själv. Sakta viktnedgång är också bättre för kroppen än snabb viktnedgång. Du är även ung, växer och utvecklas. 

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2014-06-25 14:56 #3 av: I want to belive

Men lilla vän... du är ju bara barnet ... :( ska du verkligen gå ner så mycket ?
Får jag fråga varför du vill gå ner ?
Jag tror att om du är ute o badar hela sommaren och bara njuter så kommer du o tappa dom.där kilona ändå .
Jag tycker personligen att du är för ung för att tänka på vikten så mycket .
Jag är 23 nu , men när jag 14 så gick jag ner 15 kg över en sommar , just av att vi var ute o badade med familjen i stort sätt varje dag . Sommar aktivitet kommer göra susen . Börja inte med bantnings produkter då du inte ens har vuxit färdigt .
Jag tänker bara på dig ! Ut o hoppa studsmatta eller bada med polarna , ät massa jordgubbar :D du ska se att du når ditt mål med att bara njuta ;)

Anmäl
2014-06-25 20:06 #4 av: jessirene

Ät dej mätt på mat som ni äter hemma i din familj. Låt bli socker, kakor, godis. Prata med dina föräldrar så att ni kan hjälpas åt.

Anmäl
2014-06-26 11:17 #5 av: Agnez94

Om du äter skräpmat (pizza, hamburgare), godis, chips, läsk, saft osv. så sluta med det. Ät när du är hungrig, sluta när du är mätt. Ät vanlig mat. Rör på dig en massa i sommar! Då tror jag du kan gå ner i vikt. 
Glad

Anmäl
2014-06-26 11:28 #6 av: [Oceansoul]

Som tolvåring är man långt ifrån färdigutvecklad. Jag slutade växa på längden vid 16 års ålder men resten av kroppen utväxlade sig till dess att jag var 20. 

Skulle inte rekommendera dig att banta eller på något sätt försöka gå ner i vikt men att ta bort skärpmaten dvs. hel/halvfabrikat, friterat, och socker och välja hälsosammare  alternativ. Godispåsen och fredagsmyset kan enkelt bytas ut mot lite grädde och jordgubbar eller uppskuren frukt som mango och vattenmelon (inte lchf men bättre än andra alternativ) 

Anmäl