Annons:
Etikettmat-livsmedel
Läst 6883 ggr
kvinnan
6/15/14, 6:44 PM

shiratakinudlar

Är det nån som tillagat shiratakinudlar?

Jag beställde det från nätet men de är ju alldeles slemmiga😛Jag trodde de skulle vara torra och lösas upp i vatten. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. När jag beställde dem tänkte jag äta dem som pasta men de ser lite läskiga ut. Har ni ätit det?

Annons:
Egycsaj15
6/15/14, 6:56 PM
#1

http://www.tasteline.com/Recept/Kyckling_i_rod_curry_med_shiratakinudlar En recept. Sök på recept och de nudlarna heter

opssk
6/15/14, 7:05 PM
#2

Du ska skölja dem i durkslag under rinnande kallt vatten innan du äter dem! Jag brukar göra köttfärssås och röra ner nudlarna i såsen och låta dem bli varma, jättegott!

mysis
6/15/14, 8:15 PM
#3

Instämmer med opssk! D blir jättegott med något "såsigt" till, nudlarna i sig smakar nästan ingenting dock.

annamanna
6/15/14, 8:23 PM
#4

Precis som opssk och mysis skriver ska nudlarna sköljas ordentligt i kallt vatten. Sedan kokar jag dem i 1 minut. Jättegott till diverse "pastasåser" och i wok. Nudlarna smakar i sig ingenting. Ibland blandar jag dem med lite pesto och har som tillbehör till kött av olika slag.

Lycka till!

CasaRamon
6/16/14, 10:52 AM
#5

På mina 5:2 dagar äter jag soppa med Shiratakinudlar till lunch. För 2 pers:

1 buljongtärning kokas upp med 5 dl vatten, 1 morot i bitar, lite hackad lök och lte ärtor. Salt och peppar.

Sedan lägger jag i Shiratakinudlar, som jag sköljt och klippt i bitar. Dom ska inte kokas. Gott och lagom mättande.

CasaRamon
6/16/14, 10:54 AM
#6

Shiratakinudlar finns att köpa på dom flesta affärer. Ica maxi tar 19:95

 City gross tar bara 16:95

Annons:
Zepp
6/16/14, 9:23 PM
#7

Jag sköljer dem frenetisk under varmvattenkranen i durkslag.. sen får de ligga där medans jag gör köttfärssåsen.

Opp på tallriken och på med såsen.. mor tror hon får någon form av spagetti.. och tycker de är goda!

Jag håller bara med henne!😇

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ireile79
6/18/14, 7:24 PM
#8

Kan man kjöpa dessa i nogon affär omkring Strömstad? :)

Zepp
6/18/14, 9:11 PM
#9

Finns på de flesta ICA jag varit på.. men jag bor i Göteborgsregionen!

Problemet är nog vilken hylla man skall leta i och de anställda vet ofta inte vad man pratar om!

På min ICA finns de i LCHF-hyllan.

På andra kan de finnas i det lite mer udda sortimentet.. typ ekoligiska hörnan eller liknade!

Fråga helst någon ansvarig.. säg att LCHF har blivit stort.. folk frågar efter sådana varor.. och flera andra ICA har LCHF-hylla!

Be dem kolla med ICA Landvetter för referens!

Själv köper jag bara Cocosfettet och Shiratkinudlarna.. mest verkar det vara olika sorters LC-bröd, godis och sådant!

Joo.. jag köpte ett paket ICA sötströ, ett paket Cocosmjöl och ett paket mandelmjöl.. skitbra.. har haft de paketen i tre år.. och bara användt max en matsked av deras innehåll!

Räknar med att jag har kvar efter min pensionering.. mandelmjölet går att använda till panering!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[luneri]
6/18/14, 9:35 PM
#10

Dessa nudlar går också att hitta i asiatiska livsmedelsbutiker (där jag tittat iaf) och kostar ca 16 kr, jättebilligt!

Dicken
6/19/14, 10:26 AM
#11

Skölj i massor av vatten för att få bort lukten av gummi. Sedan brukar jag slänga dem i en torr teflonpanna och fräsa på ett tag för att få bort överflödig vätska.

Många gånger är det ju matens fysiska egenskaper man vill åt. I det här fallet skall nudlarna kunna kleta in sig med någon god pastasås. Om dom är blöta blir ju det rätt svårt…

CasaRamon
6/19/14, 12:21 PM
#12

På "mitt" Ica maxi finns Shiratakinudlarna på hyllan "all världens mat"

Upp till toppen
Annons: