Annons:
Etikettövrigt
Läst 4142 ggr
AnnikaIII
6/13/14, 11:23 AM

Frukt

Ni som ev. äter nån frukt….väljer ni någon särskild frukt och hur ofta äter ni det, en om dan…en i månaden..?
Ha en bra dag…☀️

Carpe momento

Annons:
OlgaMaria
6/13/14, 11:29 AM
#1

Jag försöker dricka en eko citron om dagen. Sen händer det att jag har mango/jordgubbar (eller bär) i mina smoothies (1-2 gånger i veckan). Ibland äter jag massa vattenmelon för det är det bästa jag vet. :)

Citronen dricker jag för att det är bra. Det övriga för att det är gott.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lilltilda
6/13/14, 11:49 AM
#2

Jag åt ingen frukt under viktminskningstiden. Nu när jag bara upprätthåller min vikt äter jag en frukt kanske 2-3 ggr/vecka, oftast äpplen. 
Jag undviker frukt som jag tycker smakar allt för sött som tex vindruvor, honungsmelon och bananer. Äter gärna syrlig frukt. Har inte kollat kolhydratsinnehållet i dem. Jag äter dem för att de är goda. 
Jordgubbar äter jag under säsong. Kanske 2 liter/vecka.

~God loves you, and I´m trying! ~

Malinhell
6/13/14, 12:34 PM
#3

Jag är fortfarandei viktminskningsfas men äter bär ca 1 gång varannan vecka eller om jag är sjuk. Men svårt att låta bli  så här års då alla goa gubbar kommer fram :)

Siggebus
6/13/14, 12:45 PM
#4

Jag säger som Lilltilda - under viktminskningen åt jag ingen frukt alls.
Nu gör jag det ibland när jag känner för det. Men det blir verkligen bara ibland - inte varje vecka. Det kan bli någon apelsin eller satsumas eller ett äpple.
Jag äter det inte för att jag tror det är nyttigt eller nåt utan för att det är gott. Köpte 4 satsumas förra veckan som jag kanske åt en om dagen tills de var slut. Inga stora mängder alltså 🙂

thessanh
6/13/14, 12:55 PM
#5

Frukt efter säsong, dvs äpplen, plommon, körsbär och jordgubbar direkt från trädgården och hallon från skogen.

Hallonen fryser jag även in så det räcker till nästa år och jag äter hallon och grädde 2-3 gånger i veckan övriga året

SpurtAnne
6/13/14, 1:35 PM
#6

Vattenmelon och blodgrape men välidigt sällan och mest för att det är gott.

Annons:
AnnikaIII
6/13/14, 1:40 PM
#7

Tack ska ni ha, nu har jag nån sorts riktlinje att gå efter….det kan bli lite kluvet ibland och jag förstår att det borde inte bli så mycket som en apelsinklyfta ens för min del, viktminskning önskas nämligen, men som ni skriver flera utav er, bara för att det är så gott…
Nu har jag lite att fundera på….tack igen. 🌺

Carpe momento

jiim
6/13/14, 5:36 PM
#8

Avocado och/eller oliver någon gång i månaden… övrig frukt är alldeles för sötför min smak

Upp till toppen
Annons: