2014-06-13 10:15 #0 av: Margareta

Det kom ett PM till mig med följande text:

Får man uttrycka sig hur som helst på det här forumet när en ledsen och förtvivlad människa skriver en tråd och ber om hjälp och råd?

Naturligtvis ska man inte bara jamsa med när man anser att trådskaparen har fel eller gör fel saker men man kan välja sina ord. "Ufojägaren" har ingen aning vad jag har för "attityd till min dotter" och att jag "Får man uttrycka sig hur som helst på det här forumet när en ledsen och förtvivlad människa skriver en tråd och ber om hjälp och råd?

Naturligtvis ska man inte bara jamsa med när man anser att trådskaparen har fel eller gör fel saker men man kan välja sina ord. "Ufojägaren" har ingen aning vad jag har för "attityd till min dotter" och att jag "bara är negativ till henne" och "skyller ifrån mig"

Jag tappar helt sugen att be om råd här när man får otrevliga påhopp till svar och 28 personer står tyst bakom och håller med genom att trycka på gilla-knappen.

Ja jag kanske är överkänslig men jag kan tycka att sajtvärd/medarbetare kan ta bort sådana inlägg är negativ till henne" och "skyller ifrån mig"

Jag tappar helt sugen att be om råd här när man får otrevliga påhopp till svar och 28 personer står tyst bakom och håller med genom att trycka på gilla-knappen.

Ja jag kanske är överkänslig men jag kan tycka att sajtvärd/medarbetare kan ta bort sådana inlägg
............

Jag har rensat hänvisningar för att avsändaren ska få vara anonym

Det fungerar alltså inte att ha ett forum utan moderatorer.
Det verkar vara tillåtet under tryckfriheten och under anonymitet att vara elak mot en människa i nöd.

Forumet startades och är ämnat för att ge lågkolhydratkost en fredad zon på nätet. Utan påhopp av de som inte tror på vår kost. När jag och mina medarbetare drev den linjen blev vi anklagade för att vara en sekt med mig som sektledare.

När vi som lagt ner vår fritid ledsnade på att bevaka varje tråd hårdnade tonen dramatiskt och det blev fritt fram att både kritisera och anklaga lågkolhydratkosten men också att trycka ner mindre vetande, försiktigt trevande nybörjare med långa haranger som i sammanhanget blev obegripliga för trådskaparen (inom lågkolhydratsektorn).

Därför ställer jag nu en ja/nej fråga. En fråga som alla kan svara anonymt på. Ingen behöver kommentera.

Ska forumet modereras?

Ja innebär att vi som jobbar med forumet har full frihet att moderera som vi anser bäst. Vi tänker inte fråga någon sida i en konflikt om råd, eftersom den sida som yttrar sig inte alltid är den största.

Nej innebär som det varit den senaste månaden. Dvs alla aktiva förväntas vara vuxna nog att agera inom gängse umgängesnormer, utan kränkningar och med respekt. Ingenting vare sig varnas för eller raderas.