Annons:
Etikettövrigt
Läst 6308 ggr
solsinne
2014-06-03 21:43

Polyartros - artros i många leder

Hej! Hoppas jag gör rätt nu :) Jag är 47 år. Har i minst 30 år haft värk i olika leder och problem i ryggen. Mest fingrar och knän. Idag är jag halvt sjukskriven (vill inte men har bara för ont). Har artros i fötter, fotleder, knän, höfter, handleder, fingrar och troligtvis i nacken och ryggen. Kronisk värk sedan många, många år. Är otroligt positiv och lycklig men dukar naturligtvis under för oro och värk emellanåt. Tar msm, slutat med gluten och laktos, går promenader på en halvmil och artrostränar. Vill GÄRNA komma i kontakt med andra och ev starta en fb-grupp för att vi ska stötta varann och komma med tips osv. Hoppas på respons.

Annons:
Layza
2014-06-04 09:42
#1

Jag träffade i helgen, när jag var på kurs, en kvinna som hade haft allehanda ledproblem samt fibromyalgi. Periodvis hade hon varit sängliggande i månader, oförmögen att röra sig. Hon hade på ett år blivit bättre av Paleokost, som väl är en variant av lchf fast utan mejeriprodukter. Det finns på facebook grupper för både paleo, lchf och kombinationer av de båda. Hon var verkligen överlycklig. Gurkmeja är bra för lederna. En matsked om dagen kan man ta. Lycka till och var ihärdig med kosten!

Brynhilde
2014-06-04 14:36
#2

Det finns en sluten fb-grupp som heter LCHF med hälsofokus. Du kan ju ansöka om att få vara med och se om det kan vara nåt för dig.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

solsinne
2014-06-05 08:48
#3

Tack för tipsen. Jag ska kolla upp lite mer på fb. :)

Upp till toppen
Annons: