Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som vill gå ner i vikt

Gå ned i vægt som normalvægtig

2014-06-02 16:13 #0 av: Rikke22

Hej alle!

Jeg er normalvægtig og svinger mellem 60-62 kilo, er pige og 174 cm høj. Hvad skal man specielt gøre på LCHF for at gå ned i vægt, selv om man til at starte med har en normal vægt?

Ville sætte pris på erfaringer og tips :-)

Venlig hilsen Rikke fra DK

Anmäl
2014-06-02 16:19 #1 av: hemul

Samma sak oavsett vilken diet du följer. Svält och motion. Det finns nog inget annat sätt att bli underviktig.

Jag hoppas för övrigt att din fråga inte är seriös.

Anmäl
2014-06-02 16:20 #2 av: OlgaMaria

Svälta sig? Eller bestämma sig för att må bra istället för att fokusera på vikt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2014-06-02 16:29 #3 av: littleego

Vilket onödigt spydigt svar, Hemul, även om vi säkert är av samma grundåsikt.

#0 Varför vill du gå ner mer i vikt? Du har ju redan en bra normalvikt och att gå ner mer är, i sig, inte gynnsamt! Vill du ha ett självförbättringsprojekt (vilket viktminskning ibland kan vara) tycker jag du ska jobba på att få en så frisk och stark kropp som du bara kan. Träna, ät gott och nyttigt (enligt LCHF förstås!), sov ordentligt, och skratta mycket istället för att försöka gå ner mer i vikt! Lycka till!

Anmäl
2014-06-02 16:33 #4 av: Rikke22

Udmærket pointe, #2 - det er jo heller ikke fordi jeg stræber efter at blive undervægtig, tværtimod, men jeg går en del op i styrketræning, og resultater af dette kan ofte ses lettere ved at mindske fedtprocent o.l. Men jeg er fuldt ud klar over, at jeg er helt normalvægtig og ikke

behøver

at tabe mig :-)

Anmäl
2014-06-02 16:37 #5 av: Rikke22

#3, kloge ord! Ja, de ting du nævner er nok de allervigtigste man kan gøre, for at føle sig godt tilpas, så disse vil jeg forsøge at gøre endnu mere ud af. Et eller andet sted tror jeg bare desværre, at mange, især piger, har en idé om, at de skal tabe sig, også selv om de vejer det de skal. Det vigtigste i livet er jo at have det godt, så det må man forsøge at fokusere på i stedet for.

Anmäl
2014-06-02 17:26 #6 av: evion

Testa att läsa Martinas blogg. Hon skriver mycket om LCHF som normalviktig och hon tränar och bygger muskler. Hon har gett ut flera blöcker i ämnet också.

Highfatfitness.net

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.