Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Vi som vill nolla kolhydraterna -

Projektet skaldemansLCHF!

2014-05-30 19:35 #0 av: annamanna

Är det någon här som har hakat på Skaldemans LCHF? Projektet som bloggarna Anna och My startat? 

Anmäl
2014-05-30 21:07 #1 av: Kajak11

Jag kollar dom....men hellt strikt körer jag kanske inte än...det hjälpar att kolla när jag tror jag kan äte nötter...tar lite smör i stället i kaffet då:-)

Anmäl
2014-05-30 21:47 #2 av: JMW

Kan inte...det kräver ju FB konto.

Anmäl
2014-05-30 22:41 #3 av: hemul

VVF!Skrattar

Anmäl
2014-05-30 22:42 #4 av: annamanna

Inte heller jag har FB-konto men jag följer dem via deras bloggar. Inspirerar mig att äta mer strikt LCHF som jag gjorde när jag startade och faktiskt mår bäst av hälsomässigt.

Anmäl
2014-05-31 09:09 #5 av: Trippelmormor

Japp, följer dem!

Anmäl
2014-05-31 09:50 #6 av: Kajak11

Jag vet inte om det är en site som mest hänvänder sig till dom yngra men om man är ung till sinds så går det bra. Och det är vi väl alla när vi äter LCHF:-)

Anmäl
2014-05-31 10:17 #7 av: annamanna

#3 Vad betyder WF?

Anmäl
2014-05-31 12:43 #8 av: hemul

VVF. Våga Vägra Facebook. Blinkar

Anmäl
2014-05-31 13:12 #9 av: annamanna

#8 Aha!

Trycker genast på gillaknappen!

Anmäl
2014-05-31 13:26 #10 av: hemul

Pussar

Anmäl
2014-06-01 13:46 #11 av: Emma Li

Själv omfamnar jag Facebook och tycker att jag lär mig av SkaldemanLCHF-gruppen. I och med att jag tittar in ofta, ser jag inlägg från medlemmar flera gånger om dagen. Det påminner mig på ett enkelt sätt om vad jag håller på med och håller det högst aktuellt i medvetandet. Här på Kif finnas det massor av kunskap som jag behöver och större resurser med att leta recept och specifika ämnen, men Kif blir aldrig ett lika naturligt flöde i varagen som något som händer på Facebook. Hit måste jag söka mig aktivt och det hänger ju ofta ihop, att om man någon period håller på att falla ifrån, så kommer man inte att logga in här heller. Så för mig är det ett utmärkt komplement och den senaste veckan haft större praktisk inverkan i mitt LCHF-projekt än Kif. Vilken tur att jag inte behöver välja! :-)

Man kan förstås ha olika skäl för att förhålla sig skeptiskt till Facebook, men den kan vara riktigt användbart, är verkligen inte något reserverat för unga och Skaldemangruppen är ett genidrag - att verka där folk finns.  Partajar

Anmäl
2014-06-01 14:44 #12 av: hemul

Mina skäl har absolut ingenting med KiF att göra.

Anmäl
2014-06-02 02:08 #13 av: Fiana

Låter som bra och trevligt projekt som säkert är till nytta för många.

Själv totalvägrar jag Facebook och har alltid gjort. 

Eventuellt behöver jag kompromissa för framtida uppdrag åt kund som involverar Facebook integration - men privat? Aldrig i livet. 

Anmäl
2014-06-02 10:30 #14 av: Malinhell

Jag är med! Gruppen är jätte bra och mycket positiv pepp :)

Anmäl
2014-06-02 10:35 #15 av: SpurtAnne

Jag var med till en början men gick ur då jag insåg att jag ätit strikt i över 2 år och har inget utbyte av att vara med i gruppen. Tycker den mest handlar om att banta och det är inte därför jag äter lchf. Hittade däremot LCHF-strikt och LCHF med hälsofokus. De passar mig bättre.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.