Annons:
Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 10235 ggr
Agnez94
5/28/14, 6:35 PM

Recept till Kycklingklubbor?

Hej svejs!

Jag letar efter ett recept till kycklingklubbor som gärna får innehålla en marinad till dem. Kycklingklubborna har legat i frysen några månader nu och det är dags att använda dem! 😃

Så vad brukar ni göra med dessa läckerheter? Tipsa gärna om goda tillbehör också. 
Letade själv marinader på nätet men alla innehåller en massa socker (sweet chilisås, honung osv 😡)

Annons:
Trippelmormor
5/29/14, 9:04 AM
#1

Detta recept återkommer jag ständigt till…gourmetmat till vardags !http://nourishedkitchen.com/oven-fried-chicken-drumsticks/

Agnez94
5/29/14, 9:36 AM
#2

Tack, verkade väldigt intressant!

Rhiandell
8/10/14, 2:13 PM
#3

Mitt ex brukade alltid använda kanel till kyckling. Låter lite otippat men det är faktiskt väldigt gott. Marinader innehåller ofta socker dels som smakförhöjare men också för att det gör köttet mörare. Ett tips är att satsa på torra rubs istället, se bara till att få in det under skinnet.

Gnici
8/10/14, 5:16 PM
#4

Brukar marinera mina kycklingklubbor (och annat kött) i egengjord marinad på olivolja, pressad vitlök, salt och så någon egenblandad kryddblandning av allehanda kryddor som kan passa.

Har en gryta med lock som är fin att ha i ugnen som jag ofta lagar mat i, så även kycklinglåren hamnar dit sedan efter marineringen. Tillbehör i form av grönsaker och kall sås gjord på kokosgrädde (använder inte mejerier) och mosad avokado, kryddad med en gnutta sambal oelek eller annat valfritt efter smak


SpurtAnne
8/11/14, 2:30 PM
#5

Jag brukar också göra egen marinad med olivolja, lite vinäger, salt, peppar och en grillkrydda från öb som inte innehåller åt annat än goda kryddor.

NyLCHF63
5/17/16, 7:45 PM
#6

#1 av: Trippelmormor

Är det OK att använda honung som det står i receptet eller använder du något annat?

Since you will definitely have to depart without the wealth you have accumulated, do not accumulate negativity for the sake of wealth. 
~ Shantideva

Annons:
Zepp
5/17/16, 8:54 PM
#7

Skit i honungen.. ta mer Chilli i stället så blir det godare.

Behövs det för övrigt recept på kycklingklubbor?

Gojsa in dem i olivolja och dina favo kryddor/vitlök/örter/citron.. variera efter tycke och smak!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Margareta
5/18/16, 11:39 AM
#8

Oj Flera år gammal tråd som dykt upp. Kul när någon rotar de rika i arkiven

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Amify
5/18/16, 1:15 PM
#9

Olja, vitlök, salt, peppar, cayennepeppar, chili och lite steviasötad ketchup som marinad. Det funkar även som marinad för kycklingfilébitar som man kan röra ner i pannan tillsammans med köttet efter ett par h i kylen. Sedan slå på rejält med grädde.  Då blir det en rätt som kallas för "kycklingdjävul". Mycket gott!

NyLCHF63
5/18/16, 6:11 PM
#10

#9 Låter jätte gott! Finns det stevia sötad ketchup? Eller gör man den själv?

Since you will definitely have to depart without the wealth you have accumulated, do not accumulate negativity for the sake of wealth. 
~ Shantideva

Zepp
5/18/16, 7:00 PM
#11

Japp det finns!

http://www.felix.se/produkter/ketchup-stevia-970g/

Fast det är sällan värt besväret såvida man inte äter rätt mycket ketchup.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Amify
5/19/16, 8:14 AM
#12

Jag kör med Felix steviasötade ketchup! Smakar toppen!

Amify
5/19/16, 8:29 AM
#13

Brukar köra kycklingdjävulsmarinaden på mina räkspett som jag grillar också. Vill man ha den extra eldig så kan man ha i tabasco också. Blir sedan supergott med en kall yoghurtsås till.

Annons:
NyLCHF63
5/20/16, 6:34 PM
#14

Jag letade efter Ketchup med stevia på ica men de hade ingen. Kanske Hemköp har … ska titta nästa gång.

Since you will definitely have to depart without the wealth you have accumulated, do not accumulate negativity for the sake of wealth. 
~ Shantideva

jiim
5/21/16, 7:50 AM
#15

hmm… kollar på innehållsförteckningen på den

Tomatpuré (85%), ättika, stärkelse, salt, syra (citronsyra), kryddextrakt (bl.a. kanel, cayennepeppar), sötningsmedel (steviolglykosider).

Vet någon vad som är "stärkelse" i detta fallet? Stärkelse är ett ganska brett begrepp :)

Gissar på potatisstärkelse, vilket känns inte känns som en katastrof. I värsta fallet är det vitt mjöl? Men hittar inget om gluteninnehåll i köp-ketchup. I bästa fallet så är det ju lök som man har kokt upp med ättikan. :)

Sammet1
5/21/16, 1:37 PM
#16

#15 Hade det varit vetemjöl så hade det stått så. Stärkelse är rena kolhydrater, och därför inte samma sak som mjöl. Det förekommer vetestärkelse (som då är glutenfri, eftersom gluten är ett protein, ingen kolhydrat), men i Sverige måste det ändå anges särskilt på matvaror eftersom folk med celiaki reagerar även på glutenfri vetestärkelse. Troligen är det stärkelse från ris eller potatis, eftersom det inte är specificerat.

**Surface of Velvet
**Core of Steel

Zepp
5/21/16, 2:59 PM
#17

Jag har aldrig ketchup hemma.. iomed att det är en rätt onödig produkt.

Däremot så har jag alltid tomatpure på tub hemma.. för tomatsmak/färg i olika anrättningar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: