Annons:
Etikettom-sajten
Läst 15273 ggr
goliath
2014-05-20 20:08

Vad är det som föregår här moderatorer/värdar?

Det hade nog vart på sin plats att någon moderator/värd skriver en liten förklaring på de senaste händelserna härinne. Här kommer några saker som jag iaf undrar över:

1. inte mindre än 20 inlägg är raderade från tråden socker eller vetemjöl.

På vilket grundlag?

2. Av alla mina inlägg i tråden är det 3 st som tydligen raderats automatiskt för att medlemmar har klagat på inläggen. Det betyder att resten av mina inlägg har tagits bort manuellt.

På vilket grundlag?

3. Så om man inte inte gillar oliktänkande så är det bara att trycka på anmäl så blir inlägget raderat så fort x personer gjort det? Och gäller detta fler en än tråd blir författaren automatiskt bannlyst i en vecka? Utan att få någon varning, förklaring eller möjlighet för att ändra inlägget? Det kallas i andra sammanhang för lynchning.

Vänligen klargör

4. Borde inte denna anmäl-funktionen deaktiveras då den tydligen missbrukas härinne? Jag kan nämligen inte se att några av mina inlägg som blev borttagna har varit rasistiska, fördomsfulla, innehållit personangrepp, innehållit dåligt språk, innehållit barnporr, eller någonting annat som strider mot lagen eller reglerna härinne. Jag ifrågasatte enbart glutenintollerans!

Om man ska ha denna funktion borde minimumkravet vara att anmälaren måste begrunda sin anmälan och detta slutligen godkänns av moderator/site värd. Inläggaren kanske även borde få varningar och eller möjligheten att skriva om sitt inlägg. Om inte inläggaren brutit mot reglerna ska hen naturligtvis inte bli avstängt eller få sina inlägg borttagna, oavsett hur många som klagar över inläggen!!

Jag kan bekräfta det som skrivits i socker eller vetemjöltråden idag. Jag fick plötsligt skrivförbud i en vecka. Ingen förklaring till varför. Nu plötsligt fick jag dock en automatiserad mail om att skrivförbudet tagits bort (troligen pga folk kommenterade mitt förbud det i tråden?).

Igen efterlyser jag en offentlig ursäkt från administrationen för det påhoppet/utskällning jag mottog i socker eller vetemjöl tråden från självaste site värden. Jag har tidigare uppmanat Margareta till att göra detta men hon har tydligen valt att inte respondera på det. Jag ber oxå om att något värd eller moderator tar tag i detta inlägg med ett offentligt uppklarande.

Annons:
*~HamsterHamster~*
2014-05-20 20:27
#1

Jag är egentligen inte aktiv här, men jag läste Hela tråden ang. Socker eller vetemjöl och tyckte bara att det som Goliath skrev var bra inlägg med kritik och forskningresultat som varje person borde klara av. Tycker att vissa regerade närmare töntigt på det som skrevs.

Efter jag läst den tråden undrade jag samma saker också om jag nästan inte skrivit något själv på den här sidan.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

RobinEH
2014-05-20 21:09
#2

När det gäller anmälningsfunktionen så fungerar den på sådant sätt att efter ett visst antal anmälningar så raderas inlägget automatiskt. Sajtvärd eller Medarbetare kan se bortröstade inlägg då de klickar på Sajtadmin ovan Karma. Bryter inte inlägget mot reglerna så har sajtadmin eller Medarbetare möjlighet att återinföra inlägget. Detta är en funktion för hela iFokus och kritik bör tas med de ansvariga för själva plattformen. Anledning till att inlägg med tillräckligt många anmälningar tas bort automatiskt är för att material som faktiskt bryter mot sajtreglerna (ex. barnporr, upphovsrättsskyddat material, rasism etc.) inte är synligt ända tills att det uppdagas av sajtansvarig samt att det är lätt för sajtansvariga att återinföra inlägget om funktionen missbrukats.

Samma sak gäller för avstängning. Vilket verkar ligga till grund för din tillfälliga avstängning. 

Möjligtvis att en grupp gått loss vad gäller anmälningar av inläggen i specifik tråd. Okynnesanmälningar så att säga, småbarnsnivå.

Jag sekunderar det faktum att Goliath behandlades mycket dåligt i specifik tråd och som Sajtvärd på andra sajter så anser jag att om kritiken från sajtansvarig mot Goliath skulle lagts fram så borde det skett direkt till Goliath via PM. Att kritisera en medlem i en viss tråd är inget konstigt, men man får skilja på kritik och kritik.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

korseett
2014-05-20 21:31
#3

Märkligt faktum att andra sajtvärdar väljer att öppet använda samma felande metod som denna sajtens avgående Sajtvärd anklagas för. Ska ni inte ta det i PM?

RobinEH
2014-05-20 21:38
#4

#3

Eftersom jag är enda Sajtvärd i denna tråd så antar jag att du syftar till mig. Om så är fallet så hävdar jag att ditt påstående är felaktigt.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

korseett
2014-05-20 21:42
#5

Min iPad autocorrectade lite snabbt utan att jag såg. Annan Sajtvärd ska det stå. Jag uppfattade ditt inlägg som det så då ser du hur lätt det är att tolka skriven text åt olika håll. Jag tolkar som att du öppet ger kritik för annan sajtvärds beteende.

Trule
2014-05-20 21:43
#6

När det gäller anmälningsfunktionen så fungerar den på sådant sätt att efter ett visst antal anmälningar så raderas inlägget automatiskt. Sajtvärd eller Medarbetare kan se bortröstade inlägg då de klickar på Sajtadmin ovan Karma. Bryter inte inlägget mot reglerna så har sajtadmin eller Medarbetare möjlighet att återinföra inlägget.

Hej sajtadministration!

Varför återinförde ni inte Goliaths inlägg? På vilka grunder? Han har uppenbarligen inte brutit mot några regler.

Varför återinförde ni inte min ursäkt? En ursäkt för ett inlägg som vissa uppfattade som elakt, men detta inlägg som väckte anstöt lät ni vara kvar.

Jag vill ha svar från er.

Annons:
korseett
2014-05-20 21:47
#7

Trule- det kan vara så att ingen av de som kan göra nåt är inne på sajten och ser detta. Det är lättare att skicka privat meddelande till någon av medarbetarna för det är enklare att se. Kika in under "om sajten" så finner du de som hjälper till med forumet.

Trule
2014-05-20 21:58
#8

Eftersom sajtadministrationen agerar offentligt vill jag ha ett offentligt svar.  Det finns säkert många med mig som vill veta varför "administrationen" gör som de gör.

Ok, de är inte här nu, det förstår jag förstås. Men när någon av dem tittar in här så vill jag ha svar.

korseett
2014-05-20 22:01
#9

Ja fast det finns ju ingen värd kvar och jag har ingen aning hur aktiva medarbetarna är så du kan ju få vänta på svar. Det är åtminstone dags för mig att ta en natts sömn för ett klarare tänk imorgon. God natt!

Trule
2014-05-20 22:07
#10

A demain! :) Sleep tight!

LaRose
2014-05-20 22:51
#11

Hej Sajtadministrationen!

Jag vill, precis som Trule, veta varför mitt inlägg strax efter hennes borttagna, togs bort/inte återinfördes. Ser med spänning fram emot ert svar!

goliath
2014-05-21 02:05
#12

Tack för delvis uppklarande från korseet och robins kunnskaper om hur systemet funkar.

Det är dock forfarande logiska brister här.

20 meddelande försvann typ över natten. Detta har nog aldrig hänt förr. Samtliga av margaretas innlägg som har att göra med någon form för kritik mot mig försvann ungefär samtidigt.

Jag köper helt enkelt inte att alla dessa inlägg försvann pga folk plötsligt gick helt bananas på anmäl knappen. Jag har skrivit långt krassare inlägg förr och aldrig fått ett enda meddelande borttaget.

Och OM det nu är fakta så tyder ju detta på sabotage. Att det är en "mob" härinne som sitter och klickar på anmäl knappen. De är dock väldigt inkonsekventa med sitt klickande och saknar logik. Det visar att anmälsystemet inte alls funkar. Kan tex samma medlem klicka flera gånger på anmäl? Samma medlem kan ju tex klicka flera gånger på like knappen och få klicket registrerat. Till och med på sitt eget inlägg. Kan denna anmälfunktionen deaktiveras? I såfall borde det ju uppenbart det..

Förövrigt ställer jag mig i kön bakom de andra här i tråden och undrar varför samtliga av mina inlägg OCH margaretas inlägg inte återinförs. Som jag ser det är det inte ett enda inlägg som borde tas bort från tråden. Allt bör återställas.

goliath
2014-05-21 02:09
#13

Såg precis att du besvarat en dela av mina frågor i "om sajtens klimat" tråden, korseett…

Annons:
dufva
2014-05-21 09:15
#14

Det är nog bara att du "köper" budskapet om dom försvunna inläggen

Margareta slog förstås på automatfunktionerna som används vid omodererade sajter när hon lämnade skutan och uppenbarligen har du fått mer än tre ogillanden på dom inläggen 

Vi Medarbetare kan lägga tillbaka dom men eftersom toleranserna nu är snålt ställda är det lätt att "klaga bort" inlägg idag

Ohållbart i längden förstås..

Inkanyezi
2014-05-21 09:53
#15

Missbruk av anmäl-funktionen har i viss mån förekommit, men den som får ett inlägg bortsöstat får också direkt ett systemmeddelande om det och kan då ta kontakt med värd eller Medarbetare för att lägga in det igen. Om man inte har fått meddelanden från systemet om att inlägg är bortröstade och de är borttagna, så är det inte anmäl-funktionen som har tagit bort dem.

Ribban kan höjas, genom att sätta ett högre antal "anmäl" innnan ett inlägg tas bort, men om jag har förstått det rätt, kan det bara göras av sajtvärden.

En användare kan bara använda funktionen en gång per inlägg. Men det är helt möjligt att rebistrera mer än en användare, och också användare som inte är medlemmar på sajten kan anmäla. Man behöver bara vara inloggad på iFokus, oavsett "favoritsajt".

Så inlägg som har försvunnit utan att den som har gjort inlägget har fått ett systemmeddelande om det har sannolikt tagits bort manuellt.

Det finns också en bugg i systemet, så att det inte är säkert att Medarbetare får meddelande om att inlägg har blivit bortröstade, vilket jag upptäckte nyss, då ett inlägg från 4 april är bortröstat på sajten där jag är Medarbetare, utan att jag har fått PM. För att en Medarbetare ska se dem måste "Sajtadmin" öppnas.

Men första skärmbilden som kommer upp när en Medarbetare öppnar  "Sajtadmin" innehåller en lista på de senast bortröstade inläggen, så det går att kolla om inläggen som har tagits bort är bortröstade.

Jag tycker att funktionen är illa implementerad.

Trule
2014-05-21 15:10
#16

# 15. Om man inte har fått meddelanden från systemet om att inlägg är bortröstade och de är borttagna, så är det inte anmäl-funktionen som har tagit bort dem.

Det är med andra ord inte ett gäng som tryggt på "anmäl" när mitt mejl där jag bad om ursäkt försvann eftersom jag inte fått ett meddelande av systemadm.

Om man bortser från en ev bugg.

Har jag förstått saken rätt?

Inkanyezi
2014-05-21 15:19
#17

Den automatiska borttagningen när flera trycker på "Anmäl" genererar ett PM till den som har fått inlägg bortröstade. Det kommer också upp ett meddelande när man öppnar knappen "Sajtadmin" om man är Medarbetare, men det meddelandet kommer bara när medarbetaren aktivt går in på "Sajtadmin".

Du ska alltså ha fått ett meddelande om att inlägget blev bortröstat om det var Anmäl-funktionen som tog bort ditt inlägg. Annars har det sannolikt tagits bort för hand. Det kan så klart finnas bler buggar, men alla inlägg jag har fått bortröstade har jag också fått meddelande om. Jag misstänker dock att de meddelanden jag har fått bortröstade beror på missbruk av systemet, och att det är samma person som har flera användarnamn och på så sätt kan trycka tre gånger.

Trule
2014-05-21 16:59
#18

Det är alltså borttaget manuellt av "sajtvärdarna".

Det låter plausibelt, vilka skulle anmäla ett inlägg där jag ber om ursäkt för att ha skrivit ett tidigare inlägg som uppfattats som elakt.

Men låtit det elaka vara kvar.

Jösses, vad är det här för forum)

Vad håller ni på med, administrationen?

Det är ju helt sjukt allithop!

goliath
2014-05-21 17:48
#19

Ok, lås oss lägga allt ansvaret på medlemmarna. Låt oss säga att det är de som klagat på samtliga av margaretas inlägg och fått bort dem (inte troligt), och inte att margareta själv plockat bort dem. Och låt oss säga att det är medlemmar som klagat på alla mina som försvann samt alla andras, tex trules ursäkt.

Det som blir ganska uppenbart är att den här autofunktionen bör slås av. Är inte detta ganska uppenbart för sajtvärdarna här vid detta laget?? Om det är så som förklaras i denna tråden är ju denna funktionen helt uppenbart oanvändbar. Stäng av!

Trule
2014-05-21 18:32
#20

Hallå Goliath, ehhh…det är ju uppenbart att det är sajtadministrationen som manuellt plockat bort inlägg för att få oss att framstå i dålig dager.

Vadå autofunktion?

När fick autofunktioner en agenda?

Att det finns en agenda bakom vilka inlägg som plockats bort kan till och med en blind höna snappa upp. Varför skulle man annars plocka bort mitt förlåt-inlägg (och de som kommenterade detta) medan det som uppfattades som elakt fick kvarstå?

Där gjorde sajtadminstrationen bort sig. Knappast har det funnits medlemmar som tryckt på "anmäl-knappen" för oss alla tre  som var involverade i mitt förlåt-inlägg.

Kom igen sajtadminstrationen, ni är avslöjade och nu får ni förklara er. Och avgå. Hur kan Kif någonsin bli ett öppet, roligt och frispråkligt forum med er som "sajtkontrollanter"?

Ur i askan i elden, skulle jag vilja säga.

Har faktiskt aldrig i hela mitt nät-liv varit med om ngt liknande.

Annons:
ullebull
2014-05-21 18:38
#21

Oj vilka i-landsproblem vi har här, kan vi inte bara lägga det bakom oss och blicka framåt i stället? 

Det är så trist att det spårat ur så som det gjort nu.

goliath
2014-05-21 18:41
#22

Ja, det du skriver, trule, förefaller för mig som mest plausibelt. :)

Men jag har inga vetenskapliga bevis för det (där fick jag till det va? 😃) och vill absolut ge alla the benefit of the doubt och inte anklaga på bakgrund av spekulation.

Det kan oxå vara en kombination av manuell bortplockning och automatik pga anmälelser.

Sakliga inlägg har felaktikt raderats i allafall. Och jag håller jag med dig till 100% om att ansvaret ligger hos administrationen. :)

goliath
2014-05-21 18:43
#23

#21

Nej Ullebull.. Detta är verkligen bra. Kanske det bästa som kunde hänt forumet.

Jag ser redan förändring hos mig själv. Jag skriver en aning "trevligare" och tänker två gånger innan jag trycker på skicka :)

ullebull
2014-05-21 18:54
#24

😃

Sarah-S
2014-05-22 05:51
#25

Som Medarbetare på annan sajt förstår jag inte hur "Socker eller vetemjöl"-tråden tilläts utvecklas i den riktning den gjorde av sajtadmin.

Jag anser att alla OT-inlägg skulle ha raderats omgående och flyttats till en för ämnet lämplig tråd. Att öppet kritisera sajtadmin tillåts på få sajter och jag anser att det ska tas via pm eller i avdelning avsedd för detta

Just nu är det en liten klick medlemmar som tycker om att se sina egna ord i skrift, mala saker om och om igen och framställa sig som offer för en dold agenda/konspiration

Väx upp!

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Trule
2014-05-22 07:08
#26

 #25 Tycker det vore bra med en annan sajtadministration som vuxit upp. Bra för kif.

Klart jag blir upprörd när min ursäkt plockats bort av en klåfingrig adm.

#21 Det mesta är ilands-problem här i iländerna med några få undantag.

Men visst, jag lägger ner den här diskussionen eftersom de flesta verkar tycka det är ok och jag vill inte ha skit för att jag inte gör det.

maria6
2014-05-22 12:50
#27

Tycker hela disskussionen mer och mer liknar en valkampanj….😉

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Sarah-S
2014-05-22 14:16
#30

Eftersom forumet inte söker en ny Sajtvärd så känns det ju oerhört dumt att en sådan tråd ska ligga kvar

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

LaRose
2014-05-22 15:09
#31

Att säga att de som hävdar sin åsikt "tycker om att se sina egna ord i skrift", att de "mal" och "framställer sig som offer…" - vem är det som behöver växa upp? (Och inte se sig som offer, för den delen?)

Alltihop visar hur väl sakliga personer som Goliath behövs.

Sarah-S
2014-05-22 15:11
#32

#31 Anser du att jag tagit på mig offerkofta?

Vad leder detta malande till?

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

goliath
2014-05-22 17:06
#33

#25

"Väx upp"

Det var ju trevligt skrivet. Inte alls nedlåtande eller förminskande.

"att öppet kritisera sajtadmin tillåts på få sajter och jag anser att det ska tas via pm eller i avdelning avsedd för detta"

Sist jag kollade så var det sajtvärden som plockade ut en medlem och kritiserade denna öppet mitt i en tråd. Inte omvänt. Detta har även sajtvärden offentligt beklagat. Försök att realitetsorientera dig lite bättre.

Hela orsaken till att tråden blev off topic var ju sajtvärden. Ingen annan gick off topic eller gjorde något som helst fel. Som sagt. Realitetsorientera dig bättre.

goliath
2014-05-22 17:25
#34

#27

Goliath for president!

Annons:
Trule
2014-05-22 17:49
#35

Sarah-S; Ett tips i förbifarten;

Om du inte gillar detta malande så är det bara att försvinna härifrån, inte sant?

Kika i vänsterspalten, där finns massor av trådar att välja mellan.

Och låt oss mala på. Ok? 👋

La Rose: Tack! 🌺

Goliath; Självklart, Goliath for president. Nej förresten, du är för rakryggad och ärlig. Men du vore trådens bästa Sajtvärd som skulle kunna hålla styr på de nedlåtande och osakliga mobbing-inläggen.

Sarah-S
2014-05-22 18:06
#36

#35 Forumet handlar ju om alla medlemmars upplevelse, detta är min.

#33 Det jag såg var en Sajtvärd som tappade humöret, och med största sannolikhet fanns det en bakomliggande orsak som fick bägaren att rinna över. Jag har förståelse för att det blir så ibland men hela diskussionen borde ha tagits via pm. Och när tråden blev OT ska den självklart tas bort.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

goliath
2014-05-22 18:17
#37

#36

Så din kritik är m.a.o. riktad mot sajtledelsen.

Sarah-S
2014-05-22 18:20
#38

#37 Nej, det har jag inte skrivit

Jag anser att det var på tiden att det togs krafttag när det inkommit flertal klagomål till sajtadmin. Sen är det tydligen så att det inte accepteras av berörda personer att det finns de som uppfattar dem som störande på forumet. Här är ju ytterligare en tråd där man sitter och klappar varandra på ryggen.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

goliath
2014-05-22 18:31
#39

#37

"Nej, det har jag inte skrivit"

Inte?

Du skriver:

1. "Det jag såg var en Sajtvärd som tappade humöret"

Kommentar inte nödvändig.

2. "hela diskussionen borde ha tagits via pm"

Och vem var det som inte gjorde detta utan valde att ta diskussionen mitt i en tråd?

3. "Och när tråden blev OT ska den självklart tas bort"

Och vem var det som gick OT?

Så vem är din kritik riktad mot?

goliath
2014-05-22 18:35
#40

"Jag anser att det var på tiden att det togs krafttag när det inkommit flertal klagomål till sajtadmin"

Om flera folk klagar över att du har en ful röd gubbe som Avatar, tycker du det är korrekt att din Avatar tas bort?

Tycker du det är korrekt att inlägget "hur kan du veta att det är gluten du reagerar på" tas bort bara för att många "stör sig" på den?

"Sen är det tydligen så att det inte accepteras av berörda personer att det finns de som uppfattar dem som störande på forumet."

Men där tar du väldigt fel serru.. Folk kan få störa sig på mig precis hur mycket de vill 😉Men att goda sakliga inlägg tas bort och medlemmar bannlyses pga det finns en mob som "stör sig" på deras åsikter blir en annan femma.

Sarah-S
2014-05-22 18:44
#41

#39 Det finns en skillnad i att konstatera saker och att rikta kritik

#40 Som Sajtvärd och Medarbetare får man större inblick i vad medlemmar som inte kritiserar öppet tycker. När det har nått till en punkt där det är tillräckligt mycket kritik bör man agera.
Jag anser heller inte att sajtvärd/medarbetare behöver försvara sitt agerande. Det finns uppställda regler för forumet och de ser till att de efterlevs.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Annons:
goliath
2014-05-22 18:59
#42

#41

Ahh.. Du konstaterar bara.. Kriticerar inte. Under vilken kategori hamnar kommentaren "väx upp"?

Så vad är det du konstaterar? Att sajtledelsen gick OT, hängde ut en medlem offentligt och tappade humöret?

**
"När det har nått till en punkt där det är tillräckligt mycket kritik bör man agera."**

Om kritiken är befogad eller inte spelar mindre roll? Du svarar inte på mina frågor i mitt förra inlägg. Om flera personer på ett forum anmäler dig för att de tycker du har en ful Avatar, borde admin då reagera och du bannlysas?

"Jag anser heller inte att sajtvärd/medarbetare behöver försvara sitt agerande"

Nej, despoti är bra..

"Det finns uppställda regler för forumet och de ser till att de efterlevs."

Och om några av dessa reglerna bröts, vem var det i så fall som bröt de reglerna?

Sarah-S
2014-05-22 19:03
#43

#42 är ett inlägg i precis den stil jag tror väldigt många stör sig på oavsett ämne

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

RobinEH
2014-05-22 19:14
#44

#43

 För att den är saklig och ifrågasätter dig?🤔

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Trule
2014-05-22 19:18
#45

#35;

Forumet handlar ju om alla medlemmars upplevelse, detta är min.

Förvisso.

Det du såg var att här finns en tråd där bland andra de som blivit utsatta för att ha fått sina inlägg borttagna deltar. Och de bara maler och maler på, och det är ju SÅ tröttsamt.

Du tyckte till och med att det var så  tröttsamt att du tillät dig bli oförskämd och nedlåtande.

Konspirationsteorier skrev du utan att själv ange någon vettig förklaring till hur inläggen tagits bort eller varför vissa (mina) teorier var paranoida.

Detta kunde faktiskt ha tillfört oss och tråden någonting**. **

Hur gick det till tror du själv Sarah-S?

goliath
2014-05-22 19:22
#46

#43

Jag tvivlar inte att det finns många som "stör sig" på den typen inlägg. Säkert lika många som stör sig på att du konsekvent undgår att besvara min frågor, saknar röd tråd i din argumentation, kommer med kommentarer som "väx upp" eller har en ful Avatar. Det finns trots allt 20 000 medlemmar här. Får bara hoppas att sajtledelsen är klarsynta nog att strunta i alla folk som "stör sig" på det ena eller det andra, och håller sig till reglerna de själva har satt upp. Detta innfattar avstänging av autofunktionen.

Trule
2014-05-22 19:26
#47

#35;

Forumet handlar ju om alla medlemmars upplevelse, detta är min.

Förvisso.

Det du såg var att här finns en tråd där bland andra de som blivit utsatta för att ha fått sina inlägg borttagna deltar. Och de bara maler och maler på, och det är ju SÅ tröttsamt.

Du tyckte till och med att det var så  tröttsamt att du tillät dig bli oförskämd och nedlåtande.

Konspirationsteorier skrev du utan att själv ange någon vettig förklaring till hur inläggen tagits bort eller varför vissa (mina) teorier var paranoida.

Detta kunde faktiskt ha tillfört oss och tråden någonting**. **

Hur gick det till tror du själv Sarah-S?

Trule
2014-05-22 19:47
#48

 #35 Forumet handlar ju om alla medlemmars upplevelse, detta är min.

Och din är att de som blivit utsatta för att få sina inlägg bortplockade bara maler och maler på, och att detta är SÅ tröttsamt att du tappar humöret och blir oförskämd, nedlåtande och trist;

Just nu är det en liten klick medlemmar som tycker om att se sina egna ord i skrift, mala saker om och om igen och framställa sig som offer för en dold agenda/konspiration

Som sagt, denna tråd handlar om hur det gick till när inlägg försvann (och också nu hela tråden), vad det är som händer.

Du kan tycka att det finns konspirationsteorier, helt ok, men på vilket sätt? Hur kommer det sig att just dessa inlägg tagits bort? Kom med din teori, det skulle tillföra tråden någonting eftersom det är vad den huvudsakligen handlar om!

Liksom varför Goliath blev avstängd? Vad tror du var orsaken?

Vi alla som deltar i Goliaths tråd "Vad är det som försegår här, sajtvärdar/moderatorer? vill diskutera just detta.

Och då får du acceptera att vi maler och maler på med våra teorier. Det är liksom syftet. Och att vi inte vuxit upp eftersom vi diskuterar detta trots att du blir irriterad.

Samt att vi tycker det är lite sisådär att du kastar skit på oss för detta.

Annons:
Trule
2014-05-22 19:54
#49
Trule
2014-05-22 19:55
#50
Trule
2014-05-22 19:57
#51
Trule
2014-05-22 20:09
#52

Hehehe! 😎 Här anklagas jag för att jag maler och maler … och så publiceras mitt inlägg flera ggr trots att jag försökt ta bort det (nej, Sarah-S, jag tror inte det är sajtadministrationen.) Vad jag gjorde var att jag bara försökte modifiera det första inlägget och så vidare.

Rekommendation; Läs det sista inlägget, det uttrycker bäst vad jag vill säga.

Men oavsett, lite kul är det när jag svarar på ett inlägg som anklagar mig för att mala…😃

piotrr
2014-05-22 21:39
#53

Det går också att som Sajtvärd ge sina egna röster ovanligt högt värde, så att det räcker att sajtvärden själv klickar en gång på "Anmäl". För den som blivit "anmäld" ser detta bara ut som att inlägget blev bortröstat. 

Detta är också mycket snabbare än att använda sajtvärdsfunktionerna för att ta bort ett inlägg.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Trule
2014-05-23 06:49
#54

Jag fick ett pm som uppmärksammade mig på att en tråd som fanns här igår där någon föreslog Goliath som Sajtvärd har försunnit.

Isf - vart tog den vägen och varför försvann den?

Undrar om tråden som nu dykt upp som handlar om sympatierna till Margareta också försvinner? 😉

bluegoose
2014-05-23 07:32
#55

Jag hann läsa den tråden innan den togs bort och den var full av hatiska uttryck från ett användarnamn som i varje fall jag aldrig sett tidigare på forumet. Det var säkert det hätska och förvirrade tonläget som gjorde att tråden raderades, inte förslaget i sig.

Sedan finns det väl ingenting som hindrar Goliath från att bli Sajtvärd på en egen sajt. Den skulle säkert bli väldigt intressant och länkspäckad. 😃

Annons:
dufva
2014-05-23 09:13
#56

#54

 Trule!

För det första

Att "någon" nyreggad skriver sitt första inlägg och agerar "valberedning" för en av skeptikerna på forumet är givetvis inget annat än ett troll i det här läget

Dessutom ett väldigt argt sådant som hotade friskt innan h*n fick svansen klippt

För det andra

Det är inte alls aktuellt med någon ny chef för forumet

Margareta är tillbaka och så kommer det att förbli framöver

Skulle margareta sluta nån gång är det troligaste scenariet att forumet helt enkelt läggs ner.

För det tredje

Jag tycker verkligen du beter dig illa mot de som sköter forumet och tillhandahåller det här utrymmet för dig och nästan 20000 andra

Som jag ser det har du redan flera gånger fått reda på precis vad som skett hur och varför inlägg försvunnit etc

Det är faktiskt väldigt märkligt att du fortsätter agera på samma spår?

Är du inte här i första hand för att diskutera kost och hälsa som vi andra?

Trule
2014-05-23 09:22
#57

#54

För det första;

jag hade ingen aning om att Margareta återgått som Sajtvärd och det hade uppenbarligen inte de som skrev i tråden igår heller.

För det andra;

Varför kan inte medlemmarna på Kif diskutera vem som de skulle vilja ha som Sajtvärd även om det är inte de som avgör? Är inte detta ett demokratiskt forum där diskussionen är fri?

För det trejde;

jag köper inte era förklaringar till hur inläggen försvunnit, de håller inte. Varför framgår i mina tidigare inlägg.

För det fjärde; 

Den här tråden är inte ämnad att diskutera kost och hälsa. För övrigt anser jag det hälsosamt för forumet att diskussionen om sajtens klimat kommer upp på bordet.

dufva
2014-05-23 09:37
#58

"Varför kan inte medlemmarna på Kif diskutera vem som de skulle vilja ha som Sajtvärd även om det är inte de som avgör? Är inte detta ett demokratiskt forum där diskussionen är fri?"

Nej

Det här är inte EU-valet eller ens demokrati

Det är ett utrymme skapat av vår Sajtvärd och ämnat åt att medlemmarna ska få hjälp och stöd i hur man bäst tillämpar Lchf-kost

"jag köper inte era förklaringar till hur inläggen försvunnit, de håller inte. Varför framgår i mina tidigare inlägg."

Du har fått all information som finns

Många har fått sina inlägg raderade av automatfunktionen, även jag faktiskt

Nu börjar jag  bli väldigt trött på ditt elaka konspirerande!

Det räcker nu!

Är det inte hög tid att acceptera fakta du har fått omsorgsfullt beskrivet upprepade gånger och bete dig med lite mer respekt inför forumet och att vi alla behöver arbetsro igen

Margareta
2014-05-23 10:20
#59

#57 Trule

Var någonstans har du läst att jag skrivit att jag avgått som Sajtvärd? Kolhydrater iFokus är mitt forum och jag stannar så länge forumet finns kvar.

Det har jag aldrig sagt - jag har däremot avsagt mig ansvaret för innehållet dvs jag spiller inte min egen privata tid på att förklara för dem som hör privat av sig till mig för att de inte känner igen sig här längre. De som undrar vart vardagsrummet tog vägen.

Det här är ett privat forum och inte en förening där man väljer styrelse/ordförande. Den som vill ha en annan inriktning får starta ett eget forum. Det är fritt fram och det fick Kostdoktorn och LCHF.se göra.

Eftersom du tolkade mig så bra i en annan tråd skall du få ett helt inlägg från mig dedikerat bara till dig. :-)

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Trule
2014-05-23 11:37
#60

Ok. No harm intended. 

Jag utgick ifrån att den som är ansvarig för forumets innehåll också är Sajtvärd. Det låter så på titeln,

Vem är det som är ansvarig för sitens innehåll nu?

Margareta
2014-05-23 12:04
#61

Medlemmarna själva

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Trule
2014-05-23 16:16
#62

#61; Är det dom som plockar bort trådarna också?

Annons:
VildaVittra
2014-05-23 16:37
#63

#59 "jag har däremot avsagt mig ansvaret för innehållet"

Du kan inte friskriva dig från ansvar så länge du är Sajtvärd, läs värdavtalet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Margareta
2014-05-23 23:00
#64

Inga trådar plockas generellt bort av mig/moderator. Jag kan tänka mig ett undantag om det behövs. En ts måste förmodligen få en tråd bortplockad enligt eget önskemål.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Trule
2014-05-25 06:34
#65

#58 Det är bara att acceptera att jag inte köper förklaringen med automatfunktionen. Inte så mkt att göra åt.

Jag anser inte att jag sysslar med elaka konspirationsteorier - förstås, och är rejält trött på dina elaka påhopp.

Och det är bara för dig att acceptera att jag inte tänker skriva malplacerade inlägg om kost och hälsa i trådar som denna.

Du skriver inte sådana inlägg heller, eller hur Dufva?

Trule
2014-05-25 09:44
#66

Dessutom Dufva tycker jag att du som forumets värd och Medarbetare ska läsa inläggen ordentligt. Är det inte din uppgift? - eller har jag missuppfattat det också?

Läs vad jag skriver i mitt inlägg #48;

Men visst, jag lägger ner den här diskussionen eftersom de flesta verkar tycka det är ok och jag vill inte ha skit för att jag inte gör det.

Så varför pucklar du på mig med ditt konstiga inlägg för att inte lägga ner "detta spår"?

Obegripligt.

Gå vidare.

bjoer
2014-05-25 10:10
#67

Vill du ha rätt eller vill du bli fri?

LaRose
2014-05-25 22:42
#68

# Käckt men lite utslitet och även nedsättande, kanske?

 Har du följt Trules logik? Problemet är nog inte att hon VILL ha rätt utan att hon HAR rätt. Sanningen kan också göra en fri, vet du! Skämt åsido, vem som är "fri" (eller "lycklig" som är en vanlig synonym i det där uttrycket) och inte är nog en för stor fråga för att diskuteras här på forat…

Trule
2014-05-26 08:15
#69

#68; Tack La Rose. 🙂

Och jag som inte svarat på #67-bjoers fråga eftersom jag trodde det var Dufva som åsyftades med tanke på att jag redan i #48 skrev att jag för min del lägger ner diskussionen, vilket jag hänvisade (#66) alldeles innan boer skrev.

Men Dufva vägrade ge sig och då får jag väl ge svar på tal får man hoppas.

Nu lämnar jag den här tråden oavsett vem boer åsyftar, det är så tröttsamt att tjata och tjafsa.

Annons:
piotrr
2014-07-30 22:10
#70

"grundlag"?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Inkanyezi
2014-07-30 22:43
#71

#70 Ibland måste man extrapolera lite grann för att förstå vad den som postar menar. Just i det här fallet var det inte svårt. Svenska och norska är ganska lika, och det är lätt att missa om man använder båda språken, och det finns en hel del falska vänner mellan de här språken.

På svenska skulle man nog säga: "På vilken grund?"

piotrr
2014-09-26 01:11
#72

Aha, en "false friend" som det heter på engelska. Då förstår jag. 

Fortfarande en fasligt tråkig tråd. Det verkar bli mycket sådant internt käbbel på iFokus. Undrar vad som orsakar det.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Upp till toppen
Annons: