Annons:
Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 6576 ggr
korseett
2014-05-19 18:32

Hamburgerbröd, frallebröd

Hej! Gammal i gemet med LCHF men bröd är det sällan jag gjort förutom mandelbröd i micron när andan fallit på. Jag har försökt att utröna vilka av bröden som passar till vad men gått bet. Jag har blivit bjuden på ett fralliknande mandelbröd en gång men recept glömde jag att fråga efter, minns inte ens vilken som gjorde det. Behöver också något som passar att ha till hamburgare då jag blivit med storfamilj sådär huxflux och lite grillande ute i naturen vore på sin plats och enkelt att kunna äta och ta med. Så lite hjälp önskar jag mig nu i vad som passar till vad.

Annons:
Sasao
2014-05-19 21:04
#1

Jag använder sesambröd från lchfrecept.com som hamburgerbröd, det fungerar bra tycker jag.

korseett
2014-05-20 07:28
#2

Tack så mycket Sasao!

Lilltilda
2014-05-20 10:22
#3

Jag vet att vissa använder Oopsies och tycker att de fungerar. Kesobrödet från bloggen 56kilo brukar jag göra en variant av och forma till frallor
Det finns även olika recept på pofiberfrallor på nätet och i 56-kilobloggen och dessa går också jättebra att använda. 
Lchf-brödens problem är väl att de är mättande och kompakta och långt ifrån fluffiga som normala hamburgerbröd. Kanske vill storfamiljen hellre äta hamburgare utan bröd ihop med grönsaker?

~God loves you, and I´m trying! ~

ashe
2014-05-20 10:34
#4

Jag tar stora salladsblad, som en tortilla ungefär.

Gärna lite krispigare sallad.

korseett
2014-05-20 10:46
#5

Tack Lilltilda och ashe! Nej tyvärr så är resten av familjen inbitna spannmålsälskare men jag gör mitt till att försöka hålla det på en lägre nivå. Barnen bor här inte alltid heller så jag gör inga stora förändringar på den fronten. Stora salladsblad funkar inte i matsäck, iaf inte för mig. Hålla i grillat utanannat än papper är töligt rent ut sagt och inte blir jag mätt heller. Därför tanken att ha något för mig vid dessa tillfällen.

Upp till toppen
Annons: