Annons:
Etiketthälsa
Läst 3394 ggr
fiskenihavet
5/13/14, 6:24 PM

Sporanox

Är det någon som har erfarenheter av läkemedlet Sporanox ifm Candidaproblem?

Annons:
Tettan
5/13/14, 7:22 PM
#1

Jodå, första gången jag använde det blev jag bra på en dag. De följande gångerna tog det några veckor, men bra blev jag. Efter tre år på lchf har jag inte de problemen längre. Jag har även testat en hel hög alternativa metoder vid svampinfektion men sporanox är det enda som hjälpt.

fiskenihavet
5/13/14, 7:30 PM
#2

#1 Veligt intressant. När du slutade med medicinen så kom besvären tilbaka? Iom att du tagit medicinen flera gånger, tänkte jag. Er det receptbelaggt? Hur länge kan man ta tabletterna? Många frågor… :)

Tettan
5/13/14, 7:36 PM
#3

Nej, de kom inte tillbaka direkt. Det gick kanske några månader emellan. Jag hade ofta svampinfektioner förr. Ja, den är receptbelagd och jag minns faktiskt inte hur länge man tog den. Prata med en läkare, det är nog det bästa. För mej fungerade sporanox, men det är säkert individuellt. Man får pröva sej fram. Lycka till!

fiskenihavet
5/13/14, 7:51 PM
#4

#3 Tack.

fiskenihavet
5/13/14, 8:28 PM
#5

#3, enda en ting: Vad sa du till din läkare för å få medicinen? Hade du gjort några tester? De flesta läkarna är ju inte så intresserade av candida, det fins ju liksom inte…

Tettan
5/14/14, 5:18 PM
#6

Svamp i underlivet är inget svårt att få läkare att förstå, inte den erfarenhet jag har iallafall. Jag har alltid fått både förståelse och hjälp.

Annons:
fiskenihavet
5/14/14, 9:44 PM
#7

Hm, såg för mig att de ville skriva ut något "mildare" än sporanox om det rörde sig om underlivet. För mig är det tarmar. Inte lika lätt att se… Har fått timme hos läkare, och är beredd till att övertala… Bekymrad för biverkningarna dock…

Upp till toppen
Annons: