Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 4724 ggr
[postmortum91]
5/11/14, 9:43 PM

snacks till helgen

Igår testade jag de omtalade lchf chokladbollarna. Jag använde dock inte en halv dl stevia eftersom jag anade att det skulle bli alldeles för sött. Först smakade det vedervärdigt, så jag hällde i 300% mer kaffe i, och då blev det bättre. Dock smakade det så långt ifrån vanliga chokladbollar så jag kunde inte ens äta en, det var ingenting för mig.

Nu sitter jag istället och har smält 2 rutor 86% choklad och doppat några hallon i och äter ett par paranötter.

Annons:
Emma Li
5/12/14, 4:54 AM
#1

Vad använde du för recept? Jag skulle bli glad om jag lyckades få till något som liknar chokladbollar. Har köpt i Zytomierskas LCHF-butik och tycker att deras variant funkar, men jag har ingen aning om receptet.

jiim
5/12/14, 7:44 AM
#2

Har testat dessa http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=1462 Å de blev supergoda!!

ashe
5/12/14, 10:48 AM
#3

Det måste enligt mig, vara minst hälften osaltat smör. Annars urk

Jag har ungefär jiims recept men inget sötningsmedel eller vaniljpulver.

De är svåra att rulla så jag gör en rulle och täcker med cocos och skivar. Ungefär som brysselkex. Garanterat kladdigt och gott tycker jag.

Allamanda
5/12/14, 11:09 AM
#4

Var det ketobollar du gjorde? jag tycker de är helt ok, bara de smakar mkt kaffe, jag hittade mitt recept på Lchf Ingenjören! 😉

Allamanda
5/12/14, 11:10 AM
#5

Ps, jag har inte heller sötningsmedel i ! 👍

[postmortum91]
5/12/14, 1:31 PM
#6

#2 Det var det receptet jag gick efter.

Annons:
Emma Li
5/12/14, 1:49 PM
#7

Varifrån kom den där halva decilitern stevia? I receptet i #2 står det 1-2 msk sukrin och en uppmaning att ta betydligt mindre om man använder stevia. Själv är jag superkänslig för stevians skumma bismak, så jag använder bara sukrin eller helst sukrin gold (den farin-/muskovadoaktiga smaken dämpar den "kalla" smaken som sötningsalkoholer har). Hur som helst, jag ska nog testa LCHFingenjörens recept. Det är i stort sett samma som i #2, men med tre gånger så mycket kokosrasp. Det känns som rimligare proportioner både smak- och hanteringsmässigt. Orkar man pyssla inbillar jag mig att det skulle bli väldigt gott att doppa LCHFingenjörens ketobollar i smält choklad, innan man rullar dem i kokos. Fast då blir det förstås mer kolhydrater. http://lchfingenjoren.se/2013/november/ketobollar-ala-highfatfitness.html

jiim
5/12/14, 1:54 PM
#8

Jag använde Ica Sötströ. Tog 2msk

Varnar starkt för överätning :) nomnom

[postmortum91]
5/12/14, 2:23 PM
#9

#7 Kanske inte var det receptet ändå. hmm konstigt.

citro
5/12/14, 10:25 PM
#10

Gjorde dom idag. Bytte ut kaffet mot vispgrädde.

Goda🙂

Upp till toppen
Annons: