Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3811 ggr
Will Power
4/26/14, 1:41 PM

Uppoffringar...

Så som jag uppfattat fördelarna med LCHF ur viktminsknis-synpukt är att under en period av 6 månader så tappar man c.a 5 kilo mera än den som äter lite mera kolhydrater (100 gram). Är igentligen denna hype om att vara i ketos överdriven? Man ska sakta gå ner i vikt inte rasa i vikt! Har denna kultur börjat balla ur? Jag äter c.a 100 gram Kålisar och 2200 kcal per dag och mosar kroppsfett! Hela grejen med att förstå vad kolhydrater är för något måste börja med en shock, för kroppen, att fatta grejen! Grejen är den, liksom hos dom flesta… att grejen är att få kroppen att suga fett! Fett suger!

Annons:
Zolunia
4/26/14, 3:14 PM
#1

Jag upplever inte LCHF som en uppoffring. Inte nu när jag märker av alla andra fördelarna är ren viktnedgång… Men om man fokuserar enbart på viktnedgång så kan du ju ha en poäng… Vikten av att vara i ketos är nog lika individuellt som våra kroppar.

Will Power
4/27/14, 2:26 PM
#2

#1 av Zolunia Tack för ditt inlägg. Det är bara det att dom där extra kilona man tappar, så som jag har fattat det, kommer sig utav att kroppen måste utvinna glycos till olika vävnader som inte kan hantera Keton kroppar. Små delar av hjärna, blodet och en del av ett organ (kommer inte ihåg vilket). Detta ska som jag har förstått motsvara c:a 300 kcal. utvunnet från vårat fett till levern att genom en process tillveka glycos till dessa glycostöstande även om vi inte diert tar dessa. Okay, Kostdoktorn.com menade att man känar en halvtimmes joggingrunda på att vara strikt. Men jag gillar att gå, hoppa runt, vara allert…. Jag vet inte vad det är för en Holy-Grail som väntar när man nästan helt undviker detta förbjudna. Jag är medveten om detta kärl men avvaktar tills vidare! Vid 100 gram så snuddar man i alla fall vid kruset…. he,he

Upp till toppen
Annons: