Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Motion & träning

Smaksatta aminosyror vid träning på LCHF

2014-04-25 10:40 #0 av: Kakan2

Hej!

Jag har lite funderingar på smaksatta aminosyror. Har läst rätt så mycket av Jonas Bergqvist och han rekommenderar ju aminosyror o periodisk fasta i samband med träning. Men som jag förstår det så förordar han aminosyrorna som inte är smaksatta.

Jag har provat dem men de smakar ju milt sagt apkräk och jag kan inte förmå mig att äta dem.

Någon här som vet hur det påverkar att äta de söta smaksatta aminosyrablandningarna.

Jag är ute efter att få ut optimalt av min styrketräning OCH viktminskning. Just nu prioriterar jag viktminskningen som går såååå trögt trots LCHF och rätt mycket träning

MVH

A-K

Anmäl
2014-04-25 10:59 #1 av: Will Power

Hur ser osamman-satta-aminosyra ut?

Anmäl
2014-04-25 14:20 #2 av: Kakan2

Hej Will Power, vet inte riktigt vad du menar med din fråga?

Vad jag frågar handlar i alla fall om Aminsoryror som kosttillskott och om man med gott samvete kan äta de som är sötade med diverse sötningsmedel samt smaksatta så de smakar saft. O inte påverka viktminskningen negativt?

Anmäl
2014-04-25 14:29 #3 av: hemul

Ja, de är säkert precis vad vi är designade för att äta! Skrattar

Jag tror inte tillsatserna påverkar din vikt, men kanske din hälsa. Däremot förstår jag inte varför du inte kan äta kött/ägg/fisk osv.

Anmäl
2014-04-25 15:39 #4 av: Kakan2

Hej Hemul, 

Nä, jag inser väl själv att tillsatserna inte är de bästa, men jag tror ändå på Jonas resonemang för att optimera träning med periodisk fasta bruten med aminosyror och träning.

Så frågan är väl kanske om man nu inte klarar av att få i sig de neutrala aminosyrorna är det bättre då i hälso/viktsynpunkt att hoppa över dem helt.. Eller är det bättre att stoppa i sig de smaksatta.? :)

Anmäl
2014-04-25 19:37 #5 av: RobinEH

Är du allergisk mot sötningsmedlet eller äter orimligt stora mängder så är det problematiskt. En del hävdar att sötman gör dem hungriga medan andra anser den minska hungern. 

Såvida första meningen inte passar in på dig så dör du inte av det, åtminstone inte direkt.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning.

Anmäl
2014-04-26 23:02 #6 av: jessirene

Jag blandar med nässelpulver ibland. Som också smakar häng. Eftersom man ändå är törstig efter träning så går det ner, hellre än att söta.

Anmäl
2014-07-08 06:36 #7 av: Vemsan

Jag dricker aminosyrorna Scitec Xtend på morgonen och vid träning. Grejen med aminosyror är att dessa går rätt ut i musklerna till skillnad från om man äter kött då de passerar levern först=inte lika snabb effekt.

Dessa jag dricker innehåller sucralose vilket inte är den bästa sötningen. Men om vi utgår ifrån blodsocker syfte så kan jag säga att detta inte gett mig något ökat sötsug eller ökad hunger.

Annars är självklart naturella bäst. Dock skulle jag nog aldrig kunna hantera den smaken.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.