Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Söker någon att ringa och prata med i samma sits

2014-04-19 08:03 #0 av: Marlene Jönsegård

Okej, jag har läst på nu.. en massa böcker. Jag har aldrig haft problem med godis. men för ett år sedan förändrades mitt liv stort. och fortsatte att förändras under hela året allt blev jobbigare. Jag började tröst äta. Godis. å jag är fast. Måste sluta på grund av ingen ork å att livet och hälsan blir dålig och människor i min omgivning lider av det. Jag vill ju göra roliga saker som att träna umgås me vänner o familj. Jag har varit noga med mitt utseende men det är borta nu. Bor ensam och är väldigt ensam. visst har jag vänner å familj. De flesta super när dom umgås. Och resten har dålig förståelse. själv är jag rädd att bli alkohol missbrukare om jag dricker. Jag har dåligt självförtroende och går hos en psykolog. Är väldigt stressad och behöver komma ner på jorden. Är även socker beroende och vill i från det livet. De skulle nog ge mig stora vinster. 

Jag önskar därför mig kontakt med någon eller några här som känner sig lika ensam och hopplösa.. För att man kanske har förståelse för olika beteenden utan att tycka att man är knäpp. Jag vill tillägga att jag börjar med Lchf nu!  Jag har så stor skam att berätta och förklara varför jag inte kan äta socker och mjöl eller dricka sprit. Snälla nån finns det vell? Skriv här eller till Hallon_XoDa@hotmail.com

Anmäl
2014-04-19 08:37 #1 av: Marlene Jönsegård

Nån måste de vell finnas som känner igen sig?

Anmäl
2014-04-19 09:14 #2 av: Lchfman

Ja men Kankse inte inom 30 min på en lördagsmorgon :)
Du kan förövrigt dricka sprit när du käkar lchf. :)

Anmäl
2014-04-19 09:41 #3 av: dufva

Det är ingen här som tycker att du är "knäpp"

Vi har alla mer eller mindre liknande historier själva

Hoppas du hittar några att prata med enskilt om du vill det men annars är det ju bara att fortsätta prata i den här tråden

Då får du input från så många fler än om du bara hittar ett par stycken att bolla frågorna med enskiltLer

Anmäl
2014-04-19 10:12 #4 av: Marlene Jönsegård

Som jag har läst på så kan du lättare bli beroende av alkohol o du är beroende av socker det är därför jag inte vill dricka alkohol.

Anmäl
2014-04-19 10:26 #5 av: Will Power

I all välmening... prova på att läsa lite om Bhuddism. Ingen religion, enl. mig, utan mera en form av filosofi. Finns mycket väl formulerade rättesnören som ger nya insikter. Fungerar för mig! Vi är ju trots allt bara våra egna bästa drängar o.m.s.

Anmäl
2014-04-19 22:17 #6 av: Zolunia

Hej.
Jag känner kanske inte igen mig men jag känner mycket för dig! Skriv gärna här om dina känslor och din kost. Om du verkligen vill bli av med ditt sockerberoende så har du en tuff period framför dig vilket flera av oss här har gått igenom och överlevt! Välkommen till KiF!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.