Annons:
Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 3123 ggr
Gia91an
4/17/14, 10:01 PM

Sillatårtahjälp!

Okej, det ENDA som gör att jag gillar påsk är att det ofta bjuds på sillatårta. Men det är ju kavring i det, vilket jag inte mår bra av alls. Någon som har ett förslag till hur man kan byta ut detta på något sätt? Vill verkligen göra sillatårta a la LCHF. Hade varit perfekt frukost!

Alla tips mottages tacksamt!

Annons:
Lilltilda
4/17/14, 10:56 PM
#1

Aldrig hört talas om Sillatårta, men googlade och måste säga att jag förstår att det inte är nån tradition i mina trakter för det där lät verkligen INTE gott 😃. 
Nåja, bland googlade träffar så fanns ett lchf-recept som kanske duger? 
http://mammasdeli.blogspot.se/2012/07/min-silltarta.html

~God loves you, and I´m trying! ~

Gia91an
4/17/14, 11:00 PM
#2

Åh du är en ängel! Detta ska jag sååå prova! 

Hade aldrig smakat sillatårta innan jag gick i skola i skåne. Blev helkär. Men så älskar jag sill i alla former också! :D

Hittar ni fler förslag så bara säg till!

Kajak11
4/18/14, 9:50 AM
#3

56kilo.se har ett recept på valnötsbröd som minnar om kavring skrivar hon. Kanske du kan hitta inspiration där. Ja har inte smakt silltårta..Bor i Skåne men är dansk men det låter ju skånsk. Hoppas du hittar det rätta. Glad Påsk.

Gia91an
4/18/14, 10:44 AM
#4

3# Ja det låter som att valnötsnågonting kan vara en bra ide med! Tack för förslaget! 

Det är jättegott verkligen! Är nog enklast att smaka om man blir bjuden på det dock, men får du tillfälle så gör det! :D

Gia91an
4/19/14, 11:56 AM
#5

Kan tala om att receptet i första länken som 1# gav mig, var asbra! Sjukt gott!

Upp till toppen
Annons: