Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6822 ggr
goliath
4/13/14, 2:47 AM

Shit vad jobbigt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick detta enorma ägget igår. 2-3 kg. Det ligger på köksbänken och ser på mig.. Kallar på mig…

Annons:
VildaVittra
4/13/14, 2:56 AM
#1

Jag offrar mig och är provsmakare så det inte är förgiftat. Speciellt den där flaskan ser potentiellt farlig ut, så jag måste nog kontrollera varje klunk. 😇

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

goliath
4/13/14, 3:01 AM
#2

De där gula äggen är helt sjuka.. Tjockt gott lager med choklad med nån slags vitaktig krämig gegga inuti av nån helt himmelsk kombination av socker och transfett.. What to do, what to do…

VildaVittra
4/13/14, 3:22 AM
#3

ät upp dom och inse att världen inte går under för att du fuskar till påsk.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

goliath
4/13/14, 3:47 AM
#4

Thats it! Jag viker! Det skulle inte mer till :)

Annanas5
4/13/14, 4:05 AM
#5

Hade lätt druckit innehållet i flaskan :D Sen kanske omdömet skulle bli sämre och då ätit lite godis!

Kajak11
4/13/14, 7:26 AM
#6

Ja lösgodis är bra :-)men lös mage sämre…resultatet i går kväll…på 10 stycken lakrits och 2 vingummi inom ett dygn.. Glad Påsk.

Annons:
Agnez94
4/13/14, 9:08 AM
#7

Hehehe 😂, jag lider med dig! Hur gick/går det?😃

citro
4/13/14, 9:54 AM
#8

Behåll flaskan, bjud påskkäringarna på resten.😃

BirtheX
4/13/14, 10:16 AM
#9

Usch nej! Föll för mörk tryffel- choklad häromdagen.. Ännu i färskt minne hur dåligt jag mådde dagen efter. …. 100 gr.. Urrrk. Det är inte värt det!! Nix!

hemul
4/13/14, 10:44 AM
#10

Jag skulle äta upp det där stora, avlånga, mörkgröna ägget i mitten själv. Sen skulle jag prova en av varje av de som ser ätliga ut och kanske spara några till av de som är goda och slänga/ge bort resten. Fast det är lätt för mig att säga. Jag gillar ju egentligen inte godis med några få undantag. Ät upp dem du, det är bara påsk en gång per år! 😃

VildaVittra
4/13/14, 10:52 AM
#11

#7 Han ligger nog i sockerkoma just nu. 😃

Stackarn söker stöd på nätet mitt i natten och möts av en elak tant som skriver ÄT!😇

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Biami1.
4/13/14, 11:27 AM
#12

#8 lag in ett "bra inlägg". Men funderade sedan lite. Vill vi verkligen bjuda barnen på socker? Är kanske dags att fundera på alternativ till godis åt årets påskbesökare?

Lilltilda
4/13/14, 1:47 PM
#13

Nu vet vi ju att du Goliath INTE är diabetiker, lider av fetma, är sockermissbrukare eller har några andra akuta skäl att undvika socker, så jag säger som ovan ÄT och njut du (om du gillar godis). Hade det varit någon som av medicinska/psykologiska skäl borde undvika godis så hade jag sagt, släng det eller ge bort det! Jag? Jag hade ätit de bästa bitarna och ställt resten av ägget på bordet i fikarummet på jobbet. Som normalviktig och frisk så tillåter jag mig att göra avsteg ibland så länge jag mår bra och inte får påtagliga negativa konsekvenser av det. Godis till barn? Japp, om man vet att de kan hantera det. 8-årige bonussonen är ingen godisråtta och äter sällan godis, men nu till påsk kommer han givetvis att få ett ägg fyllt med godsaker. Dock bara ett litet ägg. Förra året fick han ett "normalstort" med ca 3 hg i. Innehållet fick hans mamma kasta bort vid midsommar då det fortfarande inte var uppätet.

~God loves you, and I´m trying! ~

Annons:
Zolunia
4/13/14, 1:51 PM
#14

Och här jag gått och vart magsjuk i en hel vecka men vägrat att äta vitt bröd, Marie kex och vitt ris… *suck*

peoy
4/13/14, 2:03 PM
#15

.. hade det där stått hemma hos mig så hade det varit tomt inom 30 min … sockeröverkänslig/beroende/vadjagär så räcker inget gott/onyttigt särskilt länge när jag sätter igång..

Nu spelar det inte heller nån roll för mig om det goda i det här fallet är ett enormt påskägg med godis, 1kg ost, en (eller tre) morotskakor (lchf-stuk då), ett halvt kg russin, ett halvt kilo  (mellan m och o)egerbollar, en jättepåse nötter… finns det hemma blir det inte långvarigt..

Annanas5
4/13/14, 2:48 PM
#16

#15 Off topic. Men använd ordet chokladboll eller kokosboll… Eller vad dina bollar nu är gjorda av

peoy
4/13/14, 2:53 PM
#17

varför ? dom där bollarna har hetat så fram till åtminstone 1990..

(lite) tillbaks till topic då..

vad heter den godisen som är formad som ett huvud och är i en mörk färg ? jag vet vad som stod på godislådorna i affären för åtminstone några år sen..

Annanas5
4/13/14, 3:27 PM
#18

#17 För att det kommer aldrig vara din uppgift att avgöra vad någon annan blir kränkt av. Det är den kränkta som avgör, och det är så många svarta människor inte tycker att negerboll känns kul. Det går före din rätt att använda vilka ord du tycker är bra

peoy
4/13/14, 7:00 PM
#19

Det är inte jag som skrivit n-ordet, och att helt och hållet onämnda (varken som enskild eller grupp) tar åt sig för alla ord som förbjudits de senaste 20 åren är inte svenskarnas (eller godistillverkarnas) fel.

Förstår att en del kan ta åt sig, men saker som alltid hetat så ska få heta som dom alltid hetat (oavsett om det kan förknippas med nya inflyttade icke-ursprungs-svenska svenska medborgare).

Jag är själv inte ens helsvensk (svensk/finsk), och har mörkare skinn än vanliga svenskar (och blir riktigt hmm.. svart.. under sommaren) av någon genetisk anledning. Jag om nån kallar inte inflyttade nutidssvenskar för saker, men det förändrar inte att dom där bollarna en gång hette nåt som var accepterat, och har tvingats att döpas om av en anledning.

Annanas5
4/13/14, 7:10 PM
#20

Ska vi fortsätta använda fitta och fikus som skällsord då också? För att det är så man brukar göra? Jag tänker inte fortsätta diskutera detta med dig. Men kommer aldrig sluta säga ifrån när människor beter sig illa. Och uppmanar alla andra att också säga ifrån när dom ser nåt som är skit, även om det inte drabbar dom personligen. Denna tråd blev jobbig på riktigt nu inte bara på skämt

Annons:
goliath
4/13/14, 8:28 PM
#21

Älskar när det spårar!

Sitter här med mitt enorma ägg i knät och spänt på fortsättningen 😉

Annanas5
4/13/14, 8:42 PM
#22

Åh dela med dig av ägget. Behöver lite socker så jag kan sluta vara arg ;) ja, jag tänker känsloäta! Haha

goliath
4/13/14, 9:02 PM
#23

hehe.. ja, här finns det tillräckligt med smågodis till mindre armé..

#11

hehe… ingen sockerkoma.. Det som är jäkligt synd är att jag inte får några som helst (märkbara) bieffekter av godis. Det hade vart enklare att undvika det om jag hade blivit straffad. Men jag kan äta hur mycket som helst och känner absolut ingen skillnad på kropp eller humör jämfört men om jag skulle ätit en vanligt middag.

Fanken.. Jag måste bli av med det här jäkla ägget!

#13, igen dum ide med att käka upp de goda bitarna och donera rästen till fikarummet.. Men jag jobbar som dietist så det hade kanske vart lite opassande ;)

Zepp
4/13/14, 9:07 PM
#24

Skicka resten till svenska dietistföreningen!😃

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

goliath
4/13/14, 9:08 PM
#25

hehe eller till VV?

Zepp
4/13/14, 9:10 PM
#26

Vem som du vill.. så får de hantera problemet!😃

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

VildaVittra
4/13/14, 9:26 PM
#27

Jag röstar på VV!!!😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
hemul
4/13/14, 10:30 PM
#28

Skicka det till mig. Jag är tvungen att köpa godis till grannens ungar varje år.

SpurtAnne
4/14/14, 7:30 AM
#29

Blä, menar ni på allvar att det lockar? Jag tycker det ser riktigt äckligt ut!

KunskapÄrMakt
4/14/14, 9:50 AM
#30

Äckligt är väl att ta i…

penny
4/14/14, 10:06 AM
#31

I år tänker jag ge påskkäringarna 5-kronors mynt  och en liten frukt istället för godis. 

Två av mina barnbarn får massor med godis till på Alla Hjärtans dag och till påsk. De andra två får påskägg med såpbubblor, ballonger och någon liten leksak. Gissa vilka som gnäller och skriker hela dagarna och vilka som är glada och pigga och underbara att vara med?

SpurtAnne
4/14/14, 10:31 AM
#32

#30 av KunskapÄrMakt Det tycker jag inte alls att det är. Fy, när jag tänker på innehållet och lukten så mår jag illa. Ännu sämre mår jag när jag tänker på hur jag skulle må efter att ha ätit det.

Lilltilda
4/14/14, 2:27 PM
#33

#29: Japp, det ser riktigt lockande ut och jag hade definitivt tyckt om lukten med! 😃
Däremot så vet jag att jag skulle tröttna efter bara några bitar och att OM jag skulle välja att göra ett avsteg så är det bättre att välja ut några bitar som jag verkligen VET är goda (enligt min smak) och låta bli de som bara är så där lite halvdant goda och lite mer syntetiska i smaken. 

Men så skall det tilläggas att jag till skillnad från många andra INTE mår dåligt av avsteg. Jag blir bara en aning tröttare och samlar en aning vätska som snabbt försvinner igen.

~God loves you, and I´m trying! ~

Kajak11
4/14/14, 5:51 PM
#34

Bara lakrits trickar nu. Inte vingummi eller annat. Men ja en test eller avstek på 5-10 lakritser ger tyvärr lite huvudvärk och annan mage..men nu har jag upptäckt att det gör annat ochså som jag har vänjat mig av med. Glad Påsk.

Annons:
Trule
4/14/14, 5:55 PM
#35

Mig lurar du inte. Du kan äta vad som helst och hur mycket som helst - eftersom du sedan tar du en löparrunda i hög fart på några mil och joggar sedan in på gymmet, fixar löjligt många 150 crunches (åskådarna tröttnar till slut) och traskar hem för att äta en trevlig och nyttig middag.

Eat!

hemul
4/14/14, 6:58 PM
#36

Ha ha!😃

Zolunia
4/14/14, 7:28 PM
#37

#31 liten frukt? Typ ett hallon? Hihi, skämt åsido. (Tänkte på frukt tråden…)

goliath
4/14/14, 7:32 PM
#38

#29

Om det lockar ja! Djises.. det ar helt himmelskt! Jag kan lätt stoppa i mig 3-4 olika godisar på en gång och bara njuta av smaksexplotionen.. Och choklad… ajajaja…. Mår aldrig dålig av det.. 

#34

Hel botten av äggen var täckt med lakrits pipor! fy fanken vad gott!

#35

;)

peoy
4/14/14, 10:22 PM
#39

#31

För varje 5-krona ger du ju påskkärringarna 150g lösviktsgodis.. Och vad händer om ett gäng med påsktanter flockar ihop sig och kommer och tigger ? 4st = 600g…

Bättre att ge dom en smörklump och ett stekt kycklinghjärta :)

goliath
4/15/14, 1:18 AM
#40

#39 och #31 Jag vet precis vilka barn som hade blivit glada och vilka som hade skrikit och gråtit och halvparten fick en påskägg med smågott och halvparten fick en smörklump och ett stekt kycklinghjärta! ;)

Will Power
4/15/14, 11:05 AM
#41

Ger ju onekligen begreppet ögongodis en ny dimension och som med allt annat som lockar innom denna genre… visa den s.k vigselringen eller begå ett kålisbrått! Ditt val och lev med konsekvensen! Själv lever jag inte lika ätar-monogamist och kan tillåta mig synder! - Join the club hombre! Sött, Surt, salt och lakritz….. Ruta ett!

Annons:
goliath
4/15/14, 7:55 PM
#42

15.04.2014

Ny all time low. Jag bytte ut en hel måltid mot godis.

Zepp
4/15/14, 10:29 PM
#43

Oops va jobbigt!

7 000 lådor påskgodis återkallas

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article18728058.ab

Påskgodis.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Will Power
4/16/14, 4:59 AM
#44

Gå omedelbart tillbaka till ruta ett och starta om! Kasta om tärningen och kom ikapp! Kan/vill du delge ditt toabesök efter denna ät-olycka… gick det bra? Brumma det till, var det som vanligt eller sket det sig?

goliath
4/16/14, 5:43 AM
#45

Det var precis som vanligt, kanske bättre faktiskt! 🤔

Will Power
4/16/14, 6:25 AM
#46

Sedär…. En vetenskaplig undersökning gjord. Eller tja, observationsstudie på ett stycke premium fall under vårtiden! Slutsatts: Ät o må gött efter sesång & skit i ekolgisk trams och närodlat tönteri!

Lilltilda
4/16/14, 9:55 AM
#47

#42: 😃Mitt gamla jag hade lätt gjort samma sak. Nu vet jag inte riktigt om jag tycker att det är värt det. Fast jag mår heller inte dåligt om jag gör såna rejäla avsteg. Jag är bara lite rädd att ett stort avsteg, utan negativa effekter, leder till att jag gör fler stora avsteg och att det till sist blir för många och pang så sitter jag med gamla fula vanor igen och äter berg av pasta och mackor och ser kilon dyka upp på kroppen.

~God loves you, and I´m trying! ~

kaisakavat
4/16/14, 5:49 PM
#48

Man tackar för en särdeles kul tråd. 😃

(och stoppar en stor bit choklad i truten, en sån som har HÖG kh-halt, så det så)

Annons:
Upp till toppen
Annons: