Annons:
Etiketthälsa
Läst 3830 ggr
Rebecka117
2014-04-08 16:23

Carbzone bread och kaviar

hejsan!

jag har en fråga: vad tycker ni om carbzones low card bread? jag själv brukar käka det lite då och då och undrar vad ni tycker om det?(näringsinnehållsmässigt)! Själv tycker jag dem bara är goda att rosta annars smakar det som segt tjockt papper!

Sedan har jag en till fråga. är en riktig sucker för macka med ägg och kaviar. är kaviar ok att äta eller skulle ni säga att det är onyttigt och att man gärna ska avstå det om man försöker gå ned i vikt? tacksam för svaaar!! :)

Annons:
jiim
2014-04-08 16:30
#1

Angående kaviar så är vanlig kaviar nyttigt, tex:

http://www.abba.se/produkter/mer_mat_fran_havet/caviar/

tänker du på sån socker-smörja tex Kalles kaviar, så är det… Ja bara socker.

Aros
2014-04-08 16:34
#2

Kolla

http://www.kostdoktorn.se/?s=CarbZones&submit.x=4&submit.y=6

Kaviar innehåller en hel del kolhydrater, ca 16 gram per 100 om jag minns rätt (Kalles kaviar). En del av dessa är dessutom socker så mitt råd är att skippa både brödet och kaviarn.

Ägget är OK 😉

jeko69
2014-04-08 19:28
#3

Brödet innehåller väl en hel del vetegluten och luft. Så det finns annat bättre lchfbröd som man lätt bakar. Kolla in bloggarna Lifezone och 56kilo. Minutsnabba bröd i mikron. Själv tar jag ca en tesked kaviar i två matskedar majonnäs. Jag får smaken men inte så mycket socker. Det handlar väl också om mängd när man väljer livsmedel med mycket kolhydrater?!! Jenny

kaisakavat
2014-04-09 07:13
#4

Ja, det handlar om totalmängd. Vem äter 100 g kaviar, liksom? 🙂 Man tar den sort man tycker bäst om och till ägg är det supergott! 

Brödet från Carbzone är proppfullt med gluten, tyvärr något som många magar och kroppar inte mår bra av. Där måste man känna efter själv, hur man mår och vad man vill riskera.

Som nämnts finns goda egenbakade bröd som är snällare; själv gillar jag det Valnötsbröd som någon lagt ut recept på, på kostdoktorn.se eller tekakor på mandelmjöl, recept i #25.

jiim
2014-04-09 07:23
#5

Kan i alla fall rekomendera att prova vanlig kaviar i burk :) Genuint och supergott! Inte alls superdyrt som vissa kanske tror.

Lite trevligare när man slipper knastrande socker mellan tänderna som är fallet med Kalles "kaviar".

KunskapÄrMakt
2014-04-09 08:00
#6

Knastrande socker tycker jag inte att man känner när man äter Kalles.

Annons:
Upp till toppen
Annons: