Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Hälsa

Carbzone bread och kaviar

2014-04-08 16:23 #0 av: Rebecka117

hejsan!

jag har en fråga: vad tycker ni om carbzones low card bread? jag själv brukar käka det lite då och då och undrar vad ni tycker om det?(näringsinnehållsmässigt)! Själv tycker jag dem bara är goda att rosta annars smakar det som segt tjockt papper!

Sedan har jag en till fråga. är en riktig sucker för macka med ägg och kaviar. är kaviar ok att äta eller skulle ni säga att det är onyttigt och att man gärna ska avstå det om man försöker gå ned i vikt? tacksam för svaaar!! :)

Anmäl
2014-04-08 16:30 #1 av: jiim

Angående kaviar så är vanlig kaviar nyttigt, tex:

http://www.abba.se/produkter/mer_mat_fran_havet/caviar/

tänker du på sån socker-smörja tex Kalles kaviar, så är det... Ja bara socker.

Anmäl
2014-04-08 16:34 #2 av: Aros

Kolla

http://www.kostdoktorn.se/?s=CarbZones&submit.x=4&submit.y=6

Kaviar innehåller en hel del kolhydrater, ca 16 gram per 100 om jag minns rätt (Kalles kaviar). En del av dessa är dessutom socker så mitt råd är att skippa både brödet och kaviarn.

Ägget är OK Skämtar

Anmäl
2014-04-08 19:28 #3 av: jeko69

Brödet innehåller väl en hel del vetegluten och luft. Så det finns annat bättre lchfbröd som man lätt bakar. Kolla in bloggarna Lifezone och 56kilo. Minutsnabba bröd i mikron.

Själv tar jag ca en tesked kaviar i två matskedar majonnäs. Jag får smaken men inte så mycket socker. Det handlar väl också om mängd när man väljer livsmedel med mycket kolhydrater?!!

Jenny

Anmäl
2014-04-09 07:13 #4 av: kaisakavat

Ja, det handlar om totalmängd. Vem äter 100 g kaviar, liksom? Glad Man tar den sort man tycker bäst om och till ägg är det supergott! 

Brödet från Carbzone är proppfullt med gluten, tyvärr något som många magar och kroppar inte mår bra av. Där måste man känna efter själv, hur man mår och vad man vill riskera.

Som nämnts finns goda egenbakade bröd som är snällare; själv gillar jag det Valnötsbröd som någon lagt ut recept på, på kostdoktorn.se eller tekakor på mandelmjöl, recept i #25. 

Anmäl
2014-04-09 07:23 #5 av: jiim

Kan i alla fall rekomendera att prova vanlig kaviar i burk :) Genuint och supergott! Inte alls superdyrt som vissa kanske tror.

Lite trevligare när man slipper knastrande socker mellan tänderna som är fallet med Kalles "kaviar".

Anmäl
2014-04-09 08:00 #6 av: KunskapÄrMakt

Knastrande socker tycker jag inte att man känner när man äter Kalles.

Anmäl