Annons:
Etikettövrigt
Läst 4862 ggr
Cajsavarg
2014-04-07 09:53

Tack Karin och Margareta!

En sådan lyckad kryssning! Det tror jag alla kan hålla med om. Fantastiskt med så många som var med och att det blir fler och fler yngre deltagare för varje år, är kul. Jag uppskattade konceptet med att dela upp en del av föreläsningarna, även om man förstås skulle vilja höra ALLT, Jag hade förberett lite ätbart för kvällen hemma, men efter en fantastiskt god kafebuffé så behövdes det definitivt inte ätas mer! Det enda smolket i bägaren är väl att man inte hinner prata med alla och att det var så hög volym så det gjorde det svårt att prata. Klart vi kunde gå någon annan stans men man vill ju vara där " alla andra" är. Det skulle vara kul att göra som på USA kryssningen, att ha en stor Sverigekarta uppsatt (kanske i konferensen), där man kan markera vart ifrån man kommer ifrån. Kul att se spridningen på alla deltagare! En riktigt lyxig goodiebag! Tidningen lämnas på jobbet (vi har ju den sedan starten) och förhoppningsvis tillkommer fler prenumeranter. Resten ska vi njuta av hemmavid? Tack och kramar till er! Ett hästjobb har ni lagt ner och som jag hoppas att ni känner har "betalat" sig med hästlängder!

//Fat makes Me fit//

Annons:
Saltislena
2014-04-07 12:19
#1

Instämmer i tacket! Mycket välarrangerat. Tänk, bara detta att sitta och tillverka 550 namnlappar!

Det var första gången vi var med - men definitivt inte den sista! Vi var mycket nöjda, inte minst över alla entusiasmerande föreläsare!

Vi orkade inte heller äta när vi kom hem!!

Effie
2014-04-07 14:30
#2

Jag kunde äntligen vara med igen; på söndagkvällar går det tåg till Göteborg :-). Och jag instämmer i tacket.

Om jag ska klaga på något (och se det som förbättringspotential och inte missnöje) så är det: det vore bra med en beskrivning om vad föredragen skulle handla om. Alla föredrag var inte för alla, och då hade det varit trevligt att kunna ha en plats där man kunnat hitta lite andra lchf-are och tjôta lite (kunde kanske räcka med cafeterian, eller nåt). Och klisterlappar som namnlappar är ingen höjdare - vanligt papper, och hållare med nål?


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Truestepper
2014-04-07 21:04
#3

Jag vill också tacka så mycket för en fantastisk kryssning! Om jag får lämna förslag till kommande kryssning (som jag vill åka med på) så skulle jag vilja ha en liten presentation av föreläsarna på programmet vi fick vid incheckningen, och kanske genomgång upplägget med föreläsningar när vi hälsar välkomna. 

Fantastiskt bra ordnat i övrigt!

Margareta
2014-04-07 22:49
#4

Tack så jättemycket! Ja det var en rolig kryssning och väldigt roligt att så många ville vara med. Det var fantastiskt roligt att stå där på scenen och se alla framifrån. Namnlappar är mitt område: Vi har ingen budget att ta ur eftersom deltagarna betalar direkt till Silja. Det här var LCHF-magasinets adresslappar till tidningarna som jag tog av, åtminstone nästan gratis. 550st med plastfodral kostar förmodligen över 6000 kr och erfarenheten säger att man inte får dem tillbaka. Det är inte så svårt att göra etiketterna, printern skriver från kopplat dokument. Det hade dock varit lättare från en Excel-fil än från en pdf som var lite märkligt uppställd. Tidigare år har vi delat ut dem i Moonlight från en barbänk där alla blad var upplagda i bokstavsordning. En liten brickvagn var lite fjuttigt. Tanken var att de skulle fungera som igenkänning under lördagkvällsminglet. Då klarade sig de flesta. Under söndagen var det ju mer självklart vilka som tillhörde gruppen. Sverigekarta vore kul Åse. Jag lekte med tanken att ta med postort på namnlappen, men pdf-filen var för ostrukturerad.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

soderen
2014-04-07 23:05
#5

Jag och min sambo (som inte är en "riktig" lchf:are, ännu) tyckte det var ett mycket trevligt arrangemang. Detta var vårt första deltagande, kommer definitivt att bli fler. Vi undrar lite om Karin, eller Margareta vet vad som kommer att ske med det material som filmades?

Saltislena
2014-04-07 23:16
#6

Jag tror Andreas lägger ut det på sin sajt, www.kostdoktorn.se!

Annons:
Margareta
2014-04-08 07:18
#7

Precis så är det. Det är Andreas Eenfeldt som filmar och lägger ut på Kostdoktorn i den takt han hinner.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

möllan
2014-04-08 10:31
#8

Fantastiskt fin kryssning. Är supernöjd. Skall jag betygsätta föreläsningarna så får alla toppbetyg. Det var värt att åka upp från Malmö för att vara med på detta. Maken som äter någorlunda LCHF blev riktigt övertygad.

Så roligt att träffa så många likasinnade. Ser fram emot nästa års kryssning.

Jättetack till Er som arragerade kryssningen.

Kirsib
2014-04-08 11:26
#9

Instämmer med tacktalet, väldigt väl arrangerad. Var min första lchf-kryssning, men definitivt inte sista. Kan knappast vänta ett helt år :-)

Allamanda
2014-04-08 14:04
#10

Tack så mycket! Allt var jättebra ordnat och jag och min sambo hade jätteroligt! Tyvärr var vi lite trötta efter party kvällen, men jättebra föreläsningar; man hade velat se alla. Kramis

Karin20
2014-04-08 14:16
#11

Vad kul att det blev uppskattat! Det finns alltid förbättringar att göra gång för gång och att det blev så bra nu gör att det definitivt sker även nästa år! Tack för alla glada tillrop

//Karin

Saltislena
2014-04-08 15:26
#12

Jag tror inte alla har förstått att våra fantastiska arrangörer och föreläsare ställde upp gratis på LCHF-kryssningen. 

Ett otroligt lågt pris på en resa av denna kaliber! Underbart med alla dessa människor som jobbar ideellt. Vilka eldsjälar!

Bell48
2014-04-08 22:02
#13

Vi instämmer med alla andra och tackar för ett väl genomfört arrangemang. Det var vår första men inte sista kryssning. Hoppas ni tagit igen er och känner er nöjda efter allt ert slit innan och under kryssningen. Tack Margareta och Karin PokalPokal

Lena o Erik

Annons:
magma
2014-04-09 02:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag instämmer i kören! Ett fantastiskt arrangemang, otroligt inspirerande föreläsningar och att se den stora skaran LCHF:are var en mäktig känsla under förmiddagens föreläsningar. Lutar åt att åka på en repris nästa år om det fungerar med jobb och barn :-) Stort tack till både Karin, Margareta och alla föreläsare!

Margareta
2014-04-13 14:24
#15

Eftersom jag numer har en egen blogg har jag skrivit ett blogginlägg om kryssningen.

Sammanfattningsvis så känner jag att det var en väldigt bra kryssning. Vi klarar så mycket folk tack vare att Silja ställer upp och servar oss. Vi är numer en grupp de räknar med och det är väldigt stor skillnad.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Upp till toppen
Annons: