Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - Livsmedel

lök?

2014-04-01 22:45 #0 av: pillan1976

Jag har kört väldigt strikt i 2 veckor snart smör, kött, ägg och ost, majonäs. 

Är i ketos sen i förra tisdagen. 

Jag mår hur bra som helst är inte sugen inte hungrig känner mig pigg och glad.  

Så igår när jag skulle fixa middag blev jag sjukt sugen på lök. Jag stekte lite lök till middagen och med det var begäret också mättat. 

Funderar på om detta bara var ett infall av mig eller någon som känner igen det! 

Hade lite samma idag fast inte lök utan jag ville ha något starkt. Tog några små biter jalapenjo. 

Anmäl
2014-04-01 23:05 #1 av: hemul

Vet inte om det är samma sak och jag äter inte strikt och lök mer eller mindre dagligen, men jag blir ibland sugen på något ospecifikt, väldigt sugen. Då funkar det med i stort sätt vad som helst med stark smak, fast kanske inte just pepparstark. T.ex. pressad citron och vatten (mycket citron, starkt), några cm sardellpasta direkt ur tuben, ett par saltgurkor...

Anmäl
2014-04-03 15:08 #2 av: Zolunia

Jag tycker det låter helt normalt! Vissa menar på att det kan finnas någon mineral eller vitamin i just den varan och därför vill kroppen ha just det. Jag följer alla mina sug som är lchf godkända! Why not!? ;D

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.