Annons:
Etiketthälsovinster
Läst 7463 ggr
möllan
3/27/14, 12:20 PM

Pollenallergi

Har en undran. Jag har i många år haft pollenallergi och fått börja medicinera redan i mitten av februari. Men i år har jag ännu inte behövt äta allergimedicin.

Kan det vara så att pollenallergin går över om man äter LCHF?

Finns det någon som har erfarenhet av det så skriv gärna och berätta.

Annons:
OlgaMaria
3/27/14, 12:25 PM
#1

Många har samma erfarenhet som du! Grattis! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

SpurtAnne
3/27/14, 12:54 PM
#2

Allergier i största allmänhet men främst födoämnesallergier verkar minska när man tar bort socker och mjöl. Min vän kan nu äta valnötter som hon varit allergisk mot hela sitt liv.

mysis
3/27/14, 2:42 PM
#3

Har haft gräspollen-allergi sen 10-12 årsåldern. Alltid medicinerat hela somrarna; nässprayer, ögondroppar och div tabletter. Även i vuxen ålder har det varit så. Men numera räcker det att ett par tre dagars medicinerande, under värsta pollensäsongen, sen behövs det inget mer, så skönt!
Kan inte se någon annan förklaring än maten…

nyttiga_jag
3/27/14, 3:00 PM
#4

Har samma upplevele. Sen jag började utesluta sånt jag är allergisk mot har min pollenallergi blivit bättre. Är allergisk mot allt vad sädesslag heter och baljväxter, men mild allergi.

Ary
3/27/14, 7:40 PM
#5

Äter jag lchf eller iaf lowcarb så är min pollenallergi bättre. Hade en period med normalkost och redan för ett par veckor sedan var pollenet rena katastrofen för näsan. En fördel till är att lchf verkar avsvällande för näsan/bihålorna och man känner sig ju bättre när man inte är helt tilltäppt i näsan. Så nu är det lchf igen.

OlgaMaria
3/28/14, 8:25 AM
#6

#5 Ja, det där förklarar varför många slutar snarka när de äter LCHF också. Är mycket glad att min man blivit en överlåten LCHF:are nu för när han äter kolisar blir min sömn rejält störd. ;-)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Sarah-S
3/28/14, 8:54 AM
#7

Jag upplever också att min allergi har blivit mycket mildare, började redan när jag uteslöt gluten och laktos. Och med lågkolhydratkost är jag inte besvärad speciellt mycket alls

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Upp till toppen
Annons: