Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Off topic - (OT)

Voltaren gel

2014-03-25 16:39 #0 av: Agnez94

Hej!
Jag har precis avslutat en 7 dagar lång behandling med voltaren gel (den "starka" varianten) då jag har en inflammation i en ryggmuskel. Musklen sitter mellan ryggrad och skulderblad (vet inte vad den heter), hade fruktansvärt ont i den när jag satt långa perioder (tentaplugg) eller när någon masserade det området. Behandlingen har hjälpt lite (jag kan faktiskt röra musklerna nu Galen) men jag upplever inte att problemet är helt borta. Min fråga är nu om man kan ta uppehåll från behandlingen i cirka 1 vecka och sen påbörja en ny? Eller borde jag gå till läkare och fråga om det först?

Jag tränar mellan 4 - 6 gånger i veckan också. Jag har haft detta problem i cirka 3 år nu och har både varit hos sjukgymnast och massör och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till för att lösa problemet. 

Hoppas ni kan svara på min fråga eller på annat sätt ge mig råd!

Anmäl
2014-03-25 16:44 #1 av: VildaVittra

Gå till en idrottsläkare.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-03-25 17:33 #2 av: Inkanyezi

Jag skulle kunna tänka mig att du kan använda TENS i stället för att gnugga Voltaren. Det är troligen effektivare, men en viss försiktighet krävs vit appliceringen i det området som du har ont. Jag skulle i alla fall i första hand använda en MiniPad.

Anmäl
2014-03-25 20:39 #3 av: Agnez94

Gick till sjukgymnast inriktad på idrottsskador men där fick jag bara gummibandsövningar som inte rede ut problemet. 

Anmäl
2014-03-26 06:35 #4 av: SpurtAnne

Kiropraktorn löser sånt för mig.

Anmäl
2014-03-26 07:01 #5 av: korseett

Cirklande rörelser med armar och skuldror brukar jag göra flera gånger under dagarna framför datorn så att inte musklerna låser sig i ett läge. Och stretch. Ligga på spikmatta är effektivt för mig.

Anmäl
2014-03-26 12:48 #6 av: Agnez94

Kiropraktor uteslutet, är stelopererad. Jo, jag brukar ställa mig upp och gå några varv i huset och så, men det hjälper inte alltid. Men ska prova att snurra på armarna! Glad Var köper du spikmattan?

Anmäl
2014-03-26 15:21 #7 av: korseett

Jag var åf för Spikmattan shakti en gång och det är en modell som passar mig. Finns nog numer lite varstans och av olika fabrikat. Du vet den där rörelsen när man roterar och rullar med axlarna? Den är effektiv för skulderpartiet. Och sträcka ut musklerna mjukt och sakta så det spänner så där skönt :)

Anmäl
2014-03-26 16:53 #8 av: Svartkatt

Det är ganska vanligt att man får ont i rygg och nacke när man sitter fel, som när man sitter vid datorn eller pluggar. 

Jag får alltid stora muskelknutor som måste masseras bort, men då är ju jag en sån där överspänd typ, som går och spänner alla musklerna dagarna i ända Skämtar

Men, börja med att försöka hitta orsaken till att det gör ont. Är det efter mycket sittande så kanske du sitter fel? 

När man vet orsaken så är det lite lättare att både förebygga och behandla Glad

Anmäl
2014-03-26 16:57 #9 av: Agnez94

Jag tror min muskelinflammation uppkom i samband med operationen då den muskeln (tror det var den) skars av för att komma åt ryggraden. Den har varit så sedan dess dvs 3 år och det är inte mycket som hjälper. Ledsen

Anmäl
2014-03-26 17:16 #10 av: Svartkatt

Prata med din läkare om dina problem! H*n borde ju kunna hjälpa dig på något sätt. Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.