Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2398 ggr
Trattkantarellen
2014-03-23 09:48

Trattkantarellen - Hjälp och tips för viktnedgång?

Hej!

Jag är en tjej på 26 år, 173cm och 82kg. Mål 68kg.

Jag har oftast vägt runt 65-70kg och varit nöjd med det, men mitt sista år på universitetsutbildningen med muntliga förhör och examensarbeten gick jag upp 10kg på ett år! Sedan var jag arbetslös ett par månader, fick mitt första riktiga jobb med all den stress som det innebär och dessutom tågpendling ca 15h/v. Sedan 17/2 arbetar jag på en ny arbetsplats i samma stad som jag bor.

Jag började 1/1 med LCHF, gick ner 4kg på 5v, sedan blev jag sjuk, först en rejäl förkylning med feber och skit i en hel vecka, sedan fick jag halsfluss och fick vara hemma en vecka till. Nu är jag redo för nya tag, men av de 4kg jag tappade har jag gått upp 3 igen, därav nystartsvikten på 82kg.

Jag hoppas att alla ni kloka människor här inne kan hjälpa mig med tips, pepp, stöttning och råd så jag kommer igång igen, motivationen har fått sig en rejäl törn av att kilona smög sig tillbaka…

Tänkte försöka skriva ungefär vad jag äter varje dag så ni kan komma med lite feedback :-)

Annons:
Trattkantarellen
2014-03-23 19:09
#1

Okej, här kommer första matdagboken:

Brunch ca 11.30: Kesoplättar enl 56kilos recept med ost, skinka, dijonsenap, tomat och en liten klick steviasötad ketchup. Stekta i ca 20g smör. (Helglyx)

Mellanmål ca 14.00: En Celsius Citron/Lime

Cyklade till köpcentrum/IKEA och tillbaka (med massa grejer på cykeln hem) Totalt 17,3km.

Middag 18.30: 1 pkt Bacon, 2 ekologiska ägg stekta i ca 30g smör, en klick (ca 1msk) Findus äkta majonäs (brukar göra egen men den var slut.)

Totalt: 1692Kcal
Kh: 12g
P:80g
f: 149g

Ge mig gärna lite feedback! OBS, jag vet att Celsius är omdiskuterat, jag unnar mig kanske 2-5st per månad max som lite helg-lyx.

Jag undrar förresten över det här med protein? Vissa säger max 1g protein/kg målvikt, i mitt fall 68g, vissa säger 1,5g/kg vilket skulle innebära 102g. Vissa säger att det inte spelar någon roll. Vem ska man tro på egentligen???

Upp till toppen
Annons: