Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som har autoimmuna sjukdomar

Psoriasis o LCHF o .....

2014-03-22 08:14 #0 av: JPA70

Tja, startar upp en ny tråd då jag inte hittar någon likvärdig som stämmer med mig själv.

Jag är 44år o jag har psoriasis sedan drygt två år tillbaka, mesta delen smalbenen lite på låren, armarna o på huvudet.

För ett år sedan så övergick jag till lchf både med tanke att gå ner i vikt(88kg då 71kg nu) o för att se om ps skulle bli bättre. Har sedan i höstas ätit tillskott, omega3, zink, magnesium, D3(5000IE) o sedan en vecka tillbaka MSM. Tänker även lägga till kollodialt silver eller silversalva senare, efter påsken skulle jag tro. Har även varit nykter sedan 11 Januari, både med tanke på ps:en o prover jag tog i December o jämföra dem med de jag tar före påsk, tänker inte bli helnykterist utan ett välbehövligt uppehåll bara.

Min ps har inte blivit nämnvärt bättre med varken det ena eller andra, smörjer mig med Dovobet för att hålla tillbaka utslagen.

Röker o snusar bör väl tilläggas.

Vore kul om någon har synpunkter/tips för o bli bättre i ps :)

//John

Anmäl
2014-03-22 08:27 #1 av: Tom-B

Jag har också lite Ps, men bara två mindre fläckar som sitter mycket diskret, så de stör inte.

För ingen speciell diet, utan äter och lever gott. Har ingen större övervikt även om det ser ut som om dubbelhakan halkat ner till midjan.

Använder Daivobet och Mometason Glenmark växelvis. Hjälper inte alls men tar bort klådan.
Och det verkar som om det är lite bättre med att växla.

Kan tillägga att Ps uppträdde hos mig i 45-årsåldern, så jag haft det i 30 år nu. Och min Far hade Ps också i mindre omfattning.

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Anmäl
2014-03-22 09:36 #2 av: JPA70

Är jobbigt med psoriasis, men tur det dök upp när det gjorde. Hade varit jobbigare om det var vid 20 års åldern skulle jag troOberörd.

Anmäl
2014-03-22 12:20 #3 av: rapu

Hej John

Jag har haft psoriasissymptom i dryga 6 år. Liksom också min pappa hade. Hans började där i 40-årsåldern och försvann sedan efter ca 10 år av sig  självt. Jag fick symptom i vid 56 (då jag slutade röka?) och provade allt mellan himmel och jord. Började också med LCHF tämligen genast efter att symptomen visade sig. Jag tyckte ju att ingenting hjälpte, utom stark kortisonsalva, men verkan höll ju inte i sig. Sedan, dryga 6 år efter första symptomen försvann alla utslag, alla skorvar och allt kliande sådär bara över en natt?

Jag tror ju att jag fortfarande har psoriasis, fast symptomfri, som kanske får ett nytt utbrott nångång i framtiden. Till saken hör att jag har alla slags andra autoimmuna sjukdomar, t.ex. artrit, sköldkörtelproblem, Sjögrens syndrom osv.

Jag dricker ingen alkohol sedan ca tre år tillbaka.

Klurig sjukdom? Lever sitt eget hemlighetsfulla liv.

Anmäl
2014-03-23 09:50 #4 av: Jarunka

Hej alla ps-are, jag hör också till kluben. Har min ps i hårbotten. Sen nästan 1 år tillbaka äter jag LCHF och nu tycker jag att min ps har blivit mycet bättre, fast den finns fortfarande kvar - inga snabba ryck här inte. Men jag är tveksam om det möjligen kan vara för den milda vinter skull, annars brukar det vara mycket svårare på vintrar....torrare luft...

Jag tänkte tipsa om en bra produkt som funkar för mig. Man blir inte "frisk" på det, men det underlättar besvären, iaf i min hårbotten. här är länken, går att köpa på många andra ställen och ofta står det recension av människor som har använt det själva och är jättenöjda - liksom jag själv. Lycka till !!

http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Foer-djur/Silverlotion.htm

Anmäl
2014-03-23 10:45 #5 av: jessirene

Min sambo äter väldigt likt dej. Och han har upplevt stora förbättringar. Men som ni säger, ps. Är lurigt så vem vet. Men det har gått ett år nu utan värk och utslagen mycket bättre. Han äter mejeriprodukter men ganska lite faktiskt. På sin höjd ost och grädde. Han har haft ps i över 30 år.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.