Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1194 ggr
[Lupse]
3/19/14, 10:32 PM

Äter jag bra?

Nu är jag på LCHF banan igen, väger mer än någonsin och är trött på sockertrollet som drar i mig varje eftermiddag. Åt LCHF i en vecka för ett tag sedan men blev väldigt sjuk så åt det som var enklast för min familj att köpa och tillaga. Men nu är jag frisk och ska försöka mig på LCHF igen. 

Jag har läst på en del och känner mig rätt säker på det här med maten men ändå så känns det som att jag vill ha lite råd och bekräftelse av er mer erfarna lchfare. Detta är vad jag ungefär äter (och planerar att  äta) varje dag:

Frukost: Äggröra med bacon: 3 ägg, ca 50 g bacon, 1 msk smör, 2 msk riven hushållsost.

Lunch/Middag: Köttfärslimpa med broccoligratäng (det är ganska mycket ost på broccolin)

Kvällsmat: Ett kokt ägg med lite majjo och smör, en skiva ost + en skiva skinka. 

Blir mätt på den maten, äter en hel del smör till alla rätter. Vad tycker ni om min kost? bör jag ändra något? Jag gillar att äta enformigt och äter fisk någon gång i veckan också. Känner att jag blir säkrare på kosten om jag skriver det här eftersom att jag ofta är rätt osäker på mina beslut :)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Fiana
3/19/14, 10:50 PM
#2

Tycker det ser ganska bra ut.

Det du kan vakta på är om du hör till de som lätt blir förstoppade av hårdost (framförallt stor mängd kalcium som spökar där). Alla blir inte det men några blir. Välj gärna t ex seltin för allt "medvetet" saltande då det är flera varor med inbyggt "fulsalt", eller ja först och främst se till att det är salt med jod men mineralsalt innehåller mineraler som hjälper till lite med den där balansen mot den höga kalciumdosen.

opssk
3/20/14, 7:40 AM
#3

Det ser väl bra ut, det är bara att börja och testa sig fram vad som funkar bra för dig! Lycka till! Bry dig inte om #1 han verkar skriva samma kommentar i flera trådar!!! Jag undrar varför?????

Upp till toppen
Annons: