Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4798 ggr
Allamanda
2014-03-18 22:15

Torskleverolja

Hejsan!

Vad har ni för erfarenheter av fermenterad torskleverolja?

Den är mycket nyttig har jag läst, men jag äter redan omega 3, vitaminer och D-vitamin så det kanske är onödigt?🤔

men man kanske kan byta ut något😉

Mvh Allamanda

Annons:
Allamanda
2014-03-25 21:09
#1

🤐 Ingen som gillar torskleverolja här! 😕 Jag läser en bok som heter Vad vi ska äta! och varför! av Gunnila Blomberg och den är väldigt bra (hittills), hon beskriver bland annat Weston A Price forskning på naturfolk på 30-talet, han var tandläkare och upptäckte att de som åt naturlig mat som människan ätit i alla tider, inte hade problem med tänderna (karies mm) och hade inte problem med sjukdomar som människor i västvärlden hade. ☝️

Jag tänkte att ni intelligenta varelser kanske hade erfarenhet av torskleverolja? 😃

rapu
2014-03-26 07:10
#2

Jag äter kanadensiska Green Pastures fermenterade torskleverolja faktor X, som alltså förutom torsklevern innehåller smörolja.  Finns att få med smaktillsats eller naturlig. Green Pastures har en europeisk representation, i Holland tror jag, så man får det också här hos oss.

Jag har minskat på omega 3 (får blåmärken), men D3 äter jag 5000 IE per dag.

Allamanda
2014-03-26 22:11
#3

Oki! jag visste inte att man kunde få blåmärken av omega 3?

rapu
2014-03-27 07:40
#4

Jo, omega 3 gör att blodet koagulerar sämre, därav blåmärkena.

Man skall t.ex dosera noga om man äter blodförtunnande medicin ifall man också skulle vilja äta omega 3.

Allamanda
2014-03-27 21:20
#5

Oki do! jag äter omega 3 men tror inte jag fått mer blåmärken än vanligt, jag har en tendens att slå mig lite nu och då nämligen 😂

Äter du torskleverolja med smaktillsats eller utan? och vad smakar den egentligen?

Zepp
2014-03-27 21:33
#6

Torskleverolja med smörolja är det sk Price X-factor. det skall vara smörolja från vårbete!

Han fann nämligen att det gav en del bra hälsofördelar.. nämligen A/D/K2!

Han visste inte om K2.. därav X-factor.. men nu är K2 väldigt på tapeten!

http://www.westonaprice.org/fat-soluble-activators/x-factor-is-vitamin-k2

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
rapu
2014-03-28 08:13
#7

det smakar fermenterad torsklever…därför har jag valt kanelvarianten

Allamanda
2014-03-30 18:00
#8

Tack för info Zepp!

Haha jag antar att det smakar en del då Rapu! men det fungerar väl med kapslar antar jag eftersom det är bara att svälja då😃

Upp till toppen
Annons: