Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4708 ggr
zuperzero
2014-03-16 21:43

Keto-mellanmål

Hallå!

Jag tänkte fokusera på att vara i ketos nu framöver, ska se om det händer mer med vikten då. Jag har tänkt att äta 2 "riktiga" måltider (lchf) och fettkaffe som frukost. Undrar vad man kan äta som mellanmål, då jag anser mig behöva det när jag tränar mycket. Eller ja, jag tycker att det passar mig bäst. 

Gärna något med nästan bara fett. Fettkaffe är ju bra men jag blir orolig i magen av för mycket kaffe. Finns det något liknande fast utan kaffe, eller någon annan bra mellis med mestadels fett?

Annons:
Sammet1
2014-03-16 21:48
#1

Fett-te? Fett-kakao? Eller gör äggmjölk med bara 1-2 gulor i?

**Surface of Velvet
**Core of Steel

Margareta
2014-03-16 23:04
#2

Jag lanserade smörbollar här på kif redan 2006, dvs smör och kakao rullat i kokos. Sen dess har bollarna utvecklats och det finns massor av varianter. Sök på Ketobollar. Avokado Kokt ägg Rökt sidfläsk

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

zuperzero
2014-03-17 07:47
#3

Tack! :) ska kolla upp det!

jiim
2014-03-17 08:34
#4

ketobollarna är oslagbara. Ta mycket smör så blir det fett ;) En annan variant är vispgrädde+smör som man smaksätter med kakao, vaniljpulver eller lakritspulver. Sjud en stund sen in i kylen/frysen. Margareta skriver kokt ägg, men jag rekomenderar "Majonnäs med ett kokt ägg" :) Mängden majonnäs reglerar totala fett% :D sen lite tips på saker som går snabbt: ett paket tärnad bacon är enkelt att slänga in i mikron salami, göl dansk salami har 54% fett. Kvibille ädelost special 45% fett. (ät den med salamin?) eller blanda med baconen jadu bara till att hitta de kombinationer du gillar :) kokosolja/kokosfett är fantastiskt gott. Det kan du ta på vad som helst för att få upp fett%. några ej så feta alternativ: oliver, makrill, kallrökt skivad lax

zuperzero
2014-03-17 08:55
#5

Tack så mycket! 😃 ska prova!

zuperzero
2014-03-18 18:05
#6

Hur gör man fett-kakao?? :)

Annons:
Sammet1
2014-03-20 20:18
#7

#6 Hett vatten, mixat med kakaopulver och smör/kokosfett. Sötning om man vill. En slurk grädde i är gott om man inte undviker mjölkprodukter.

**Surface of Velvet
**Core of Steel

Upp till toppen
Annons: