Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

Keto-mellanmål

2014-03-16 21:43 #0 av: zuperzero

Hallå!

Jag tänkte fokusera på att vara i ketos nu framöver, ska se om det händer mer med vikten då. Jag har tänkt att äta 2 "riktiga" måltider (lchf) och fettkaffe som frukost. Undrar vad man kan äta som mellanmål, då jag anser mig behöva det när jag tränar mycket. Eller ja, jag tycker att det passar mig bäst. 

Gärna något med nästan bara fett. Fettkaffe är ju bra men jag blir orolig i magen av för mycket kaffe. Finns det något liknande fast utan kaffe, eller någon annan bra mellis med mestadels fett?

Anmäl
2014-03-16 21:48 #1 av: Sammet1

Fett-te? Fett-kakao? Eller gör äggmjölk med bara 1-2 gulor i?

Anmäl
2014-03-16 23:04 #2 av: Margareta

Jag lanserade smörbollar här på kif redan 2006, dvs smör och kakao rullat i kokos. Sen dess har bollarna utvecklats och det finns massor av varianter. Sök på Ketobollar.

Avokado

Kokt ägg

Rökt sidfläsk

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl
2014-03-17 07:47 #3 av: zuperzero

Tack! :) ska kolla upp det!

Anmäl
2014-03-17 08:34 #4 av: jiim

ketobollarna är oslagbara. Ta mycket smör så blir det fett ;)

En annan variant är vispgrädde+smör som man smaksätter med kakao, vaniljpulver eller lakritspulver. Sjud en stund sen in i kylen/frysen.

Margareta skriver kokt ägg, men jag rekomenderar "Majonnäs med ett kokt ägg" :) Mängden majonnäs reglerar totala fett% :D

sen lite tips på saker som går snabbt:
ett paket tärnad bacon är enkelt att slänga in i mikron
salami, göl dansk salami har 54% fett.
Kvibille ädelost special 45% fett. (ät den med salamin?) eller blanda med baconen

jadu bara till att hitta de kombinationer du gillar :)

kokosolja/kokosfett är fantastiskt gott. Det kan du ta på vad som helst för att få upp fett%.

några ej så feta alternativ: oliver, makrill, kallrökt skivad lax

Anmäl
2014-03-17 08:55 #5 av: zuperzero

Tack så mycket! Skrattar ska prova!

Anmäl
2014-03-18 18:05 #6 av: zuperzero

Hur gör man fett-kakao?? :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.