Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Om att bryta ovanor.

2014-03-12 16:16 #0 av: ashe

Det går!

http://www.dn.se/insidan/kunskap-gor-det-mojligt-att-bryta-vanecirklarna/

Anmäl
2014-03-13 10:01 #1 av: Viktinfo

Detta var intressant läsning men det är klart att har man hjärnan med sig går det alltid att göra allt!

Anmäl
2014-03-13 11:49 #2 av: lizzzie86

Bra artikel, träning att skjuta upp frestelser och tvärtom att inte skjuta upp tråkiga saker som måste göras.

Anmäl
2014-03-13 12:09 #3 av: ashe

Tänker att sättet att tänka kan ge nya ideer till oss som igen och igen står med frågan: men varför åt jag det där?

När vi igen och igen gör val som är dåliga för oss. Fast vi inte vill.

Ett sätt att fundera och experimentera med oss själva istället för att uppgivet bara tänka: jag kan inte, det bara händer.

Jag experimenterar sedan ett tag med min impuls att köpa nötter varje gång jag ser en nöt-själv-plock-hylla.

En replik till mig själv är; "du har nötter hemma" (Det har jag, kvar sedan julen, nötter med skal, ganska lätta att stå emot att ta mer än två eftersom skalen är stenhårda....)

Den andra är: "Stå emot impulsen, och berätta om det hemma eller på KiF." Ger en förväntan att få beröm, istället för en påse nötter.

Det fungerar inte alltid, men förvånansvärt ofta.

Anmäl
2014-03-13 13:15 #4 av: korseett

den boken ska jag försöka få tag i. Intressant

Anmäl
2014-03-14 07:32 #5 av: LenaK63

Boken kostar € 7,20 på Amazon.de. Har just beställt. Vad frakten kostar till Sverige vet jag inte.

Anmäl
2014-03-14 09:20 #6 av: Margareta

Väldigt spännande!

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl